سهمیه مساوی سپاهان و ذوب‌آهن با سرخابی‌ها در لیست جدید تیم ملی

سهمیه مساوی سپاهان و ذوب‌آهن با سرخابی‌ها در لیست جدید تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- امیر قلعه‌نویی از باشگاه‌های اصفهانی تعداد برابری بازیکن در قیاس با سرخابی‌ها به تیم ملی دعوت کرده است.

به گزارش فوتبالی، هر چند اسامی حاضر در لیست جدید تیم ملی شباهات زیادی به بازیکنان معمول دعوت شده از سوی کی‌روش و اسکوچیچ داشت اما در عین حال دعوت برخی و خط خوردن برخی دیگر، قابل توجه بود.

برخلاف روال چند سال گذشته که معمولا سهمیه سرخابی‌ها بیشتر از سایرین بود، این بار سپاهان بیشترین دعوت‌شده‌ها به تیم ملی را دارد. قلعه‌نویی که در 2 مقطع و به مدت 4 سال هدایت طلایی‌پوشان را بر عهده داشته، 6 بازیکن از این تیم را به اردوی فروردین دعوت کرده است.

  البته فارغ از نظر مثبت قلعه‌نویی روی این تیم اصفهانی، نباید فراموش کرد که سپاهان این فصل پرستاره بسته شده و در حال حاضر با اختلاف در صدر جدول قرار دارد. بااین‌وجود کارلوس کی‌روش چند ماه قبل تنها 2 سپاهانی را به خود به جام‌جهانی برد که از بین آن‌ها هم، فقط رامین رضاییان فرصت بازی در قطر را پیدا کرد.

قلعه‌نویی همچنین محمدحسین اسلامی، پدیده این فصل ذوب‌آهن را هم به تیم ملی دعوت کرده است. این در حالی است که چند سال گذشته ذوبی‌ها تقریبا هیچ سهمیه‌ای در لیست تیم ملی نداشتند اما حالا، هافبک دهه هشتادی این تیم به اردوی نخست تیم امیر فراخوانده شده است. 

در مجموع تیم‌های اصفهانی، 7 نماینده در اردوی فروردین دارند. این عدد برای سرخابی‌ها پایتخت هم برابر بوده و قلعه‌نویی از استقلال و پرسپولیس هم 7 بازیکن را در لیست خود جای داده است. باید دید آیا قلعه نویی که سال‌های اخیر چمدانش را در خارج از پایتخت گشوده، موازنه جغرافیایی تیم ملی را تغییر می‌دهد یا او هم در نهایت، به روال مرسوم باز می‌گردد؟

2509