اختصاصی فوتبالی/ حضور تیم ملی در جام کافا/ خرداد اولین فرصت برای قهرمانی تیم ملی با قلعه نویی

اختصاصی فوتبالی/ حضور تیم ملی در جام کافا/ خرداد اولین فرصت برای قهرمانی تیم ملی با قلعه نویی

پایگاه خبری فوتبالی- اولین جامی که امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به آن تلاش خواهد کرد، جام ملتهای آسیا نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، اگرچه مهمترین هدف سرمربی جدید تیم ملی، قهرمانی در دوره بعدی جام ملتهای آسیاست اما او این فرصت را دارد که طی چند ماه آینده، اولین قهرمانی‌اش در مقام سرمربی تیم ملی را جشن بگیرد.

پیش از این نوشته بودیم که قرار است تیم ملی در تورنمنت نوروز کاپ کافا شرکت کند. تورنمنتی که قرار بود در فیفادی نوروز برگزار شود اما این اتفاق رخ نداد و قرار است در فیفا دی بعدی که خردادماه است، برگزار شود.

کافا یا فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی از فدراسیون‌های فوتبال 6 کشور ایران، قرقیزستان، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده و قرار است تیم ملی فوتبال روسیه هم در این تورنمنت حاضر شود.

گفته می‌شود بلاروس هم هشتمین تیم حاضر در تورنمنت خواهد بود و البته که اگر این تیم اروپایی به هر دلیلی در تورنمنت کافا شرکت نکند، یک تیم احتمالا عربی از غرب آسیا جای آن را خواهد گرفت که احتمالا ار بین کشورهای عربستان، قطر، عمان و یا امارات خواهد بود.

قرار است این مسابقات در فیفا دی خرداد در دو گروه چهار تیمی و به میزبانی دو کشور ازبکستان و قرقیزستان برگزار شود تیمهای اول و دوم هر گروه به صورت ضربدری دیدار نیمه نهایی را برگزار کنند. باید دید امیر قلعه‌نویی می‌تواند قهرمانی در این تورنمنت را به ویترین افتخارات تیم ملی و خودش اضافه کند یا نه.

1984