کاهش تیم های لیگ چین

کاهش تیم های لیگ چین

پایگاه خبری فوتبالی- تعداد تیم های فوتبال سوپر لیگ باشگاههای چین از ۱۸ تیم به ۱۶ تیم کاهش یافت.

به گزارش فوتبالی و بنابر اعلام فدراسیون فوتبال چین، فصل آینده مسابقات سوپر لیگ باشگاههای چین با شرکت ۱۶ تیم انجام خواهد شد و دو تیم کونچان و گوانگژو سیتی که فصل قبل از دسته اول به سوپر لیگ صعود کرده بودند، دوباره به دسته اول برگشتند.

بیش از یک دهه بعد از سرمایه گذاری های زیاد در فوتبال باشگاههای چین و استخدام مربیان صاحب نام و بازیکنان پابه سن گذاشته، حالا بیشتر باشگاههای این کشور با مشکلات مالی و پرونده های باز داخلی و بین المللی مواجه هستند که شرایط را برای حضور آنها در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا سخت کرده است.

حتی باشگاه مطرحی به نام گوانگ ژو اورگراند هم که روزگاری ستاره هایی همچون "پائولینیو" و"تالیسکا" را به خدمت گرفته بود و با هدایت "مارچلولیپی" و"فابیو کاناوارو"  دو قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا راکسب کرده بود،  فصل قبل به دسته اول لیگ چین سقوط کرد و این روزها نام و نشانی از آن در فوتبال قاره کهن به چشم نمی خورد.

فصل آینده سوپر لیگ باشگاههای چین از اواسط ماه آوریل شروع خواهد شد و پیش بینی می شود اولین بار از سال ۲۰۱۹ و عبور از بحران همه گیری کرونا، این مسابقات با حضور تماشاگران برگزار شود. 

۱۹۷۹