حمله رییس یوفا به رئال و بارسا: سوپرلیگ مثل شخصیت گرگ در شنل قرمزی است

حمله رییس یوفا به رئال و بارسا: سوپرلیگ مثل شخصیت گرگ در شنل قرمزی است

پایگاه خبری فوتبالی - الکساندر چفرین در تالار همایش های شهر لیسبون با استقبال گرم مدیران و دبیرکل های فدراسیون های فوتبال اروپا به مدت چهار سال دیگر یعنی تا 2027 به عنوان رییس یوفا ابقا شد. آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال میزبان مراسم بود و جیانی اینفانتینو رییس فیفا نیز در مراسم حاضر شد.

به گزارش فوتبالی، چفرین با حمایت قاطعانه از جانب اهالی فوتبال اروپا در این جلسه در سمت خود ابقا شد. بدین ترتیب چفرین که اهل اسلوونی است، سومین دوره ریاست خود در  یوفا را آغاز کرد که هیچ رقیب دیگری هم در انتخابات نداشت.رییس یوفا در سالهای اخیر توانسته با عملکردش رضایت قابل توجهی را در فوتبال اروپا کسب کند. او در دوره قبلی ریاست خود توانست با تهدید سوپرلیگ مقابله کند و در دوره جدیدش نیز لیگ قهرمانان اروپا با حضور 36 تیم را در تابستان 2024 آغاز خواهد کرد.

چفرین در نطق پیش از انتخاب شدن خود با کنایه به رئال مادرید و بارسلونا به عنوان باشگاه های حامی سوپرلیگ گفت:"حسودها، مشاوران بدی هستند. قبلا از یوفا انتقاد می کردند و حالا به نظر می رسد که لیگ انگلیس را تخریب می کنند. لیگ انگلیس از طریق ایجاد سیستمی برابر و پرداخت پول به کلیه باشگاه ها هزینه می کند. به جای این که به دنبال تخریب این مدل باشند، باید از ان تقلید کنند. برخی باشگاه ها می خواهند مدل خود را ایجاد کنند اما مدل ما بر مبنای شایستگی ورزشی است. جایی برای کارتل ها در فوتبال اروپا نیست. فوتبال به هیچ کسی تعلق ندارد بلکه به همه ما  تعلق دارد. منافع جمعی باید فراتر از منافع فردی سه باشگاه، دو سرمایه گذار و سخنگویشان باشد. آنهایی که پروژه سوپرلیگ را مدیریت می کنند، می گویند که می خواهند فوتبال را نجات بدهند. سوپرلیگ تبدیل به یکی از شخصیت های "َشنل قرمزی" شده است یعنی گرگی که لباس مادربزرگ را می پوشید. چه کسی را فریب می دهند؟ هیچ کس.  آنها کارتل هایی فراتر از شایسته سالاری و دموکراسی هستند. پول را بالاتر از جامها می دانند. لیگ های داخلی همچنان باید بنیان اصلی بمانند."

4125