گزارش روز؛ دلیل توهین هواداران ناپولی به مدیرشان در ورزشگاه مارادونا

گزارش روز؛ دلیل توهین هواداران ناپولی به مدیرشان در ورزشگاه مارادونا

Date: 13/4/2023

نوشته شده توسط : حامد فلاح
By : Hamed Fallah

پایگاه خبری فوتبالی - ناپولی بهترین فصل خود در 33 سال اخیر را داشته است و در مسیر سومین اسکودتوی تاریخ خود و اولین قهرمانی تاریخشان در لیگ ایتالیا بدون مارادونا قرار دارند و برای اولین کل در کل تاریخشان به جمع هشت تیم برتر اروپا راه یافته اند اما تنش در میان هواداران این تیم در بالاترین سطح ممکن قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، شکست سنگین ناپولی مقابل میلان باعث خشم هواداران شده است. آنها انتظار چنین شکستی را نداشته اند و حالا گروهی از هواداران افراطی ناپولی ملقب به "کوروا بی" تصمیم گرفته اند که علیه اورلیو دلارنتیس اقدام کنند.

دلارنتیس در سال 2004 باشگاه ناپولی را پس از ورشکستگی خرید و این باشگاه را در سال 2007 به سری آ رساند که در این مدت سه جام حذفی و یک سوپرجام ایتالیا کسب کرده است و این تیم برای اولین بار در تاریخش در سیزده فصل متوالی در لیگ قهرمانان حضور داشت و به زودی فاتح اسکودتو می شوند و شانس حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را داشته اند. شرایط مالی باشگاه هم عالی است و بدهی ندارند اما هواداران ناپولی در اقدامی عجیب از گلهای این تیم خوشحالی نمی کنند و از بردهایشان جشن نمی گیرند!

مشکل از جایی شروع شد که در ماه ژانویه هواداران افراطی ناپولی با هواداران رم درگیر شدند. از آن به بعد ورود پارچه نوشته، طبل ، میکروفون و برخی پرچم ها به ورزشگاه ممنوع شد که اتفاقات بازی مقابل آینتراخت باعث شد تا این تنبیه، ادامه داشته باشد. این در حالیست که برای هواداران رم یا هواداران مهمان در ورزشگاه مارادونا محدودیتی در نظر گرفته نشد. به طور مثال هواداران لاتزیو باعث مجروحیت یکی از هواداران ناپولی شدند. پیش از بازی ناپولی و میلان، گروهی از هواداران بخش A و B در بیرون ورزشگاه تجمع کردند و خواستار بازگشت شرایط به وضعیت عادی شدند. آنها اما در اعتراض به شرایط ایجاد شده و محدودیت ها در ورزشگاه سکوت کردند و حتی شعارهایی علیه مدیر باشگاه ("حرام لقمه") را سر دادند . این اتفاقات به درگیری شدید و کتک کاری منجر شد. بعد از آن هواداران میلان هم به دلارنتیس توهین کردند که با تشویق هواداران ناپولی مواجه شدند. حتی هواداران میلان پارچه نوشته ای به سن سیرو بردند که روی آن خطاب به دلارنتیس نوشته شده بود:" فقط وقتی می توانی صحبت کنی که ارزش حرفت بیش تر از سکوت باشد. دست به هواداران دوآتشه نزن." که دلارنتیس در این باره گفت:"انها هوادار نیستند، مجرم هستند و هواداران واقعی را تحقیر می کنند. این داستان 50 سال است که ادامه دارد و تا زمانی که در ایتالیا قوانین سختگیرانه ای ایجاد نشود، این شرایط ادامه دارد."

البته در حال حاضر محدودیت ها برداشته شده و هواداران ناپولی امشب و در بازی مقابل میلان در یک چهارم نهایی می توانند پرچم ها و پارچه نوشته های خود را در اختیار داشته باشند اما مشخص نیست که در بازیهای بعدی در ورزشگاه مارادونا مقابل ورونا و میلان چه اتفاقی رخ می دهد.

4125