معمایی از قلب دربی/ پروتکل حضور زنان فقط در ورزشگاه آزادی تغییر کرده است؟

معمایی از قلب دربی/ پروتکل حضور زنان فقط در ورزشگاه آزادی تغییر کرده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- دربی تهران بدون حضور بانوان هوادار در ورزشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر از مهمترین مسائلی که در خصوص دربی عصر یکشنبه مورد توجه رسانه‌ها و هواداران استقلال و پرسپولیس قرار گرفت، بحث حضور بانوان در ورزشگاه آزادی بود. موضوعی که با گمانه‌زنی‌های مختلف همراه شد تا به سوالی مهم از وزیر ورزش تبدیل شود.

دو روز قبل که حمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت، با خبرنگاران گفت و گو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا شاهد حضور زنان در دربی پایتخت خواهیم بود یا نه؟ گفته بود: "در ورزشگاه آزادی بخش‌های زیادی در دست تعمیر است و تلاش می‌کنیم زمینه‌های لازم برای حضور بانوان برای تماشای دربی پایتخت را فراهم سازیم."

در حالی که پیش از این برخی رسانه‌ها از برگزاری این بازی بدون حضور بانوان خبر داده بودند، صحبتهای وزیر ورزش به روزنه‌های امید دختران و زنان هوادار سرخابی تبدیل شد که البته خیلی زود از بین رفت چرا که بلیت فروشی دربی صد در شرایطی به پایان رسید که هیچ جایگاهی برای حضور بانوان لحاظ نشده بود.

البته با توجه به اینکه فقط حضور 15 هزار هوادار برای این مسابقه در نظر گرفته شده بود، کاملا قابل پیش بینی بود که بلیتی برای بانوان در نظر گرفته نشود اما سوال جدی اینجاست که ادعای بالاترین مقام ورزشی کشور درباره مهمترین بازی فصل بر چه اساسی صورت گرفت که هرگز عملی نشد؟

نکته قابل تامل دیگری هم در خصوص ورود زنان به ورزشگاه وجود دارد؛ نگاهی به صحبت‌های هفته گذشته سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره حضور بانوان هوادار در دربی تهران نشان می داد که برای بازیهای باشگاهی امکان حضور زنان و دختران وجود ندارد: « فعلا پروتکل‌ها فقط برای حضور هواداران زن برای بازی های ملی است». این در حالی است که در فصل جاری طی چند هفته در نیم‌فصل اول، بانوان هوادار سرخابی به ورزشگاه رفتند و از نزدیک بازی تیم مورد علاقه خود را تماشا کردند و حال مشخص نیست اخیرا حضور زنان در لیگ از پروتکل‌ها حذف شده است یا نه که اگر جواب مثبت باشد، باید از مسئولان تصمیم گیرنده پرسید که چرا درباره موضوعی به این مهمی، قبلا  اطلاع رسانی نشده بود؟

6442