قولی که رییس کمیته داوران انگلیس برای تغییرات در VAR داد

قولی که رییس کمیته داوران انگلیس برای تغییرات در VAR داد

پایگاه خبری فوتبالی - طبق وعده هاوارد وب، رئیس اتحادیه داوران لیگ انگلیس مبنی بر ایجاد شفافیت بیشتر در مورد نحوه تصمیم گیری داوران VAR حین بازی تغییرات جدیدی در سیستم VAR طی هفته های آینده ایجاد خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، هاوارد وب سخن از طرح جدیدی در حوزه VAR به میان آورده است که قرار است در این طرح تصمیمات داور های ویدیویی حین و پس از بازی به طرفداران داخل استادیوم و پای تلویزیون ها توضیح داده شود؛ وی در توضیح این طرح آن را شیوه‌ای برای شفاف سازی بیشتر در مورد بعضی تصمیمات اتخاذ شده توسط داوران در طول بازی ها عنوان کرد و برای اجرای این طرح طی هفته‌های آتی ابراز امیدواری کرد. 

وب که در آگوست سال ۲۰۲۲ به عنوان ریاست اتحادیه داوران لیگ انگلیس دست یافت در اولین سال خود در این سمت با مشکلات زیادی در این سازمان دست و پنجه نرم کرد. 

یکی از مشکلات مورد بحث در این موضوع نحوه استفاده از سیستم داور ویدیویی است و هواداران هیچ گونه اطلاعاتی از چگونگی انجام این فرآیند ندارند اما طبق گفته این داور انگلیسی بازنشسته ۵۱ ساله، تغییرات زیادی در راه است و اتحادیه داوران انگلیس در حال تلاش بسیار برای شفاف سازی هر چه بیشتر این موضوع هستند. 

وی در این باره افزود :ما هرکاری که از دستمان بربیاید را انجام می‌دهیم اما چندین عامل تعیین شده توسط فیفا هست که ما باید طبق آنها عمل کنیم هرچند در تلاش برای تغییر این پارامتر ها هستیم. ما در حال تلاش برای اجرای چند کار مختلف هستیم که یکی از آنها گزارش و توضیحات پس از بازی است که تا به حال مشابه آن را نداشته ایم، حتی قصد من این است که این کار طی بازی و در مقابل طرفداران حاضر در استادیوم نیز انجام شود، امیدوارم در هفته های پیش رو این اتفاق رقم بخورد. او همچنین اذعان داشت که تصمیمات گاهی بیش از حد طول می‌کشند و این زمان نباید بیشتر از نهایت سه دقیقه باشد. 

داور های اتاق VAR امسال به خاطر زمان زیاد صرف شده جهت اعلام تصمیماتشان، مورد انتقاد قرار گرفته اند و هاوارد وب تمام داوران را پس از اشتباهات متعدد انجام گرفته در ماه فوریه برای شرکت درجلسه توجیحی فرا خواند. دو هفته پیش بود که برای سومین بار در این فصل، اتحادیه داوران مجبور به عذرخواهی علنی، این بار از تیم برایتون بخاطر اشتباه فاحش داوری در باخت آن ها مقابل تاتنهام شد. 

با همه این اوصاف و تغییرات وعده داده شده، باید دید بحث داغ سیستم VAR که با انتقادات فراوان مواجه شده، به کجا خواهد رسید. 

2102