تفاوت کنونی چلسی و آرسنال از نگاه هافبک اسبق بارسلونا

تفاوت کنونی چلسی و آرسنال از نگاه هافبک اسبق بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی - سسک فابرگاس هافبک سابق دو تیم آرسنال و چلسی درباره نقطه قوت و ضعف تیم های سابقش صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، فابرگاس اسپانیایی درباره چیز هایی که درمورد ترکیب تیم آرتتا با مشاهده تمرین آن ها متوجه شده است صحبت کرد. هم‌چنین به مواردی که با مشاهده بازی چلسی برایش قابل باور نیست اشاره کرد. 

فابرگاس 8 سال در آرسنال حضور داشت و به عنوان کاپیتان توپچی ها آرسنال را ترک کرد و به بارسلونا پیوست. سپس در بازگشت دوباره اش به لیگ جزیره دو عنوان قهرمانی لیگ را با چلسی کسب کرد. 

او در حال حاضر به تیم مربیگری زیر 18 ساله های آرسنال اضافه شده است و همزمان با مشاهده تمرین تیم اصلی، بخشی از تیم هدایت تمرینات تیم زیر 18 ساله ها می‌باشد. پس از بازی دیشب آرسنال و چلسی که توپچی ها به سادگی با نتیجه 3-1 چلسی را از سر راه برداشتند، فابرگاس در رابطه با دربی لندن گفت :" من می‌توانم متوجه همدلی تیم آرسنال بشوم، چیزی که در چلسی وجود ندارد و می‌بینم که بازیکنان متواضع و در خدمت تیم هستند. این همدلی است که قهرمان ها را می‌سازد."

او در ادامه در توضیح بازی گفت :"فکر می‌کنم دو جنبه مختلف را دیدیم ، اول اینکه آن ها خیلی با دقت و منظم بودند و به خوبی با ایده های مشخص هدایت شدند، اینکه چگونه پرس را انجام دهند به خصوص در نیمه زمین چلسی، اینکه چگونه می‌خواهند حمله کنند، چگونه در زمین جابه جا بشوند. آن ها خیلی روان بازی کردند و چلسی اجازه این کار را به آن ها داد. بعضی مواقع نمی‌توانستم اشتباهات تکنیکی و تاکتیکی که چلسی انجام می‌داد را باور کنم. ما به این جور اشتباهات عادت نداریم، به خصوص اشتباهات فردی در خط هافبک، شما آن جا یک قهرمان جهان دارید، گاهی اوقات این تجربه به تنهایی چیزی را ثابت نمی‌کند. گاهی اوقات این شرایط مربوط به خود بازیکنان است و شما باید در آینه نگاه کنید و ببینید مشکل کجاست. "

2102