پیامی که مالکان عربستانی نیوکاسل را عصبانی کرد

پیامی که مالکان عربستانی نیوکاسل را عصبانی کرد

پایگاه خبری فوتبالی - پیامی با مضمون درخواست آزادی زندانی های عربستانی بر فراز استادیوم سنت جیمز پارک حین بازی نیوکاسل و آرسنال به پرواز درآمد.

به گزارش فوتبالی، تیم نیوکاسل در سال 2021 به یک موسسه تحت پوشش کشور عربستان سعودی فروخته شد و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان با خرید سهام مایک اشلی کنترل این باشگاه را در اختیار گرفت.

رژیم سعودی همیشه بخاطر رعایت نکردن قوانین حقوق بشر که شامل زندانی کردن مخالفان و استثمار کارگران مهاجر می‌باشد ،مورد انتقاد بوده است. تعداد زیادی از باشگاه های پریمیر لیگ خرید این باشگاه توسط سازمان تحت پوشش کشور سعودی را متهم کردند اما قیمت بالایی که طرف سعودی پیشنهاد داد پریمیر لیگ را کاملا خشنود ساخت، اما این چیزی از تنش های اطراف باشگاه کم نکرد و در بازی مهم آن ها مقابل آرسنال پهبادی بالای ورزشگاه تیم نیوکاسل به پرواز درآمد که بنری با مضمون ' تمام زندانی های عربستانی را آزاد کنید' را حمل می‌کرد.

این اتفاق با توئیتی از طرف گروه انجام دهنده این حرکت به نام کاربری SANAD_EN که در راستای حقوق بشر فعالیت دارد، همراه بود:" ایستادگی در برابر بازداشت های شرورانه و خودسرانه"

پریمیر لیگ پس از خرید باشگاه نیوکاسل که با مبلغ 305 میلیون پوند انجام شد، و پس از این‌که آن ها تضمین دریافت کردند که دولت عربستان هيچ‌گونه دخالتی نخواهد داشت، صحت این ادعا را مورد بررسی قرار داد. هرچند مقالات اخیر در ایالات متحده نشان می‌دهند که رئیس هیئت مدیره باشگاه نیوکاسل، یاسر الرمیان، یکی از اعضای دولت عربستان سعودی نیز می‌باشد.

2102