منچسترسیتی و تکرار خاطره لیورپول مقابل رئال مادرید

منچسترسیتی و تکرار خاطره لیورپول مقابل رئال مادرید

پایگاه خبری فوتبالی - منچستر سیتی موفق شد با نتیجه چهار بر صفر رئال مادرید را در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد و راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شود.

به گزارش فوتبالی، نتیجه پیروزی چهار بر صفر، نتیجه ای است که کمتر تیمی می تواند مقابل رئال مادرید آن را به دست بیاورد و کار سختی است که در لیگ قهرمانان اروپا بتوان با چنین نتیجه ای رئال مادرید را شکست داد اما اکنون منچستر سیتی با هدایت پپ گواردیولا موفق شد این کار را انجام دهد.

تنها دو تیم در قرن بیست و یکم، در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا توانسته اند رئال مادرید را با نتیجه چهار بر صفر شکست دهند. اولی لیورپول است که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2008/09 رئال مادرید را با نتیجه چهار بر صفر شکست داد. دومین تیم هم منچستر سیتی است که امشب موفق شد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2022/23 رئال مادرید را با نتیجه چهار بر صفر شکست دهد.

در این میان تیم هایی مثل دورتموند در فصل 2012/13 و یا آژاکس در فصل 2018/19 و یا شالکه در فصل 2014/15 نیز توانسته اند در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا چهار گل به رئال مادرید بزنند اما نتیجه چهار بر صفر مقابل رئال مادرید در مرحله حذفی چمپیونزلیگ را فقط منچستر سیتی و لیورپول در قرن 21 به دست آورده اند.

1470