لیورپول به خاطر حذف از لیگ قهرمانان اروپا چقدر ضرر می‌کند؟

لیورپول به خاطر حذف از لیگ قهرمانان اروپا چقدر ضرر می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی - بعد از آن که لیورپول نتوانست شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را حفظ کند و راهی لیگ اروپا شد، برخی رسانه ها به بررسی این مسئله پرداختند که این باشگاه با حذف از لیگ قهرمانان اروپا چقدر  از نظر مالی متضرر می شود.

به گزارش فوتبالی، در فاصله یک بازی تا پایان لیگ انگلیس، لیورپول چاره ای جز پذیرش حضور تیمش در لیگ اروپا در فصل آینده ندارد. منچسترسیتی، آرسنال، نیوکاسل و منچستریونایتد چهار تیمی هستند که راهی لیگ قهرمانان اروپا شده اند و لیورپول نیز راه حضور در لیگ اروپا را در پیش گرفته و حالا باید در بازی تشریفاتی در پایان لیگ انگلیس مقابل ساوتهمپتون قرار بگیرد. تیم یورگن کلوپ فصل خوبی را نداشت چرا که در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی نیز خیلی زود حذف شدند.  این تیم فراز و نشیب های زیادی در این فصل داشت اما حذف از لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده از نظر مالی به آنها ضربه خواهد زد. 

لیورپول در صورت حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 15.64 میلیون یورو از یوفا پاداش ثابت دریافت می کرد. آنها به ازای هر پیروزی در مرحله گروهی 2.8 میلیون یورو و به ازای هر تساوی 930 هزار یورو دریافت می کردند. لیورپول امسال بر اساس همین ارقام، مبلغ 14.93 میلیون یورو پاداش گرفت. آنها در این فصل به خاطر صعود به یک هشتم نهایی نیز 9.6 میلیون یورو پاداش گرفتند. لیورپول امسال بر اساس رنکینگ ده ساله یوفا نیز 27.3 میلیون یورو پاداش گرفت. در حقیقت لیورپول در این فصل به خاطر حضور در لیگ قهرمانان اروپا 67.7 میلیون یورو پاداش گرفت در حالی که  پاداش ها در لیگ اروپا خیلی کمتر است. در حقیقت حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا فقط 3.63 میلیون یورو پاداش به همراه دارد. هر برد در مرحله گروهی 630 هزار یورو پاداش دارد و هر تساوی 210 هزار یورو. قهرمان گروه 1.1 میلیون یورو پاداش می گیرد و تیم دوم 550 هزار یورو. حضور در مرحله پلی آف 500 هزار یورو پاداش دارد و حضور در یک هشتم نهایی 1.2 میلیون یورو. کل پاداش حق پخش تلویزیونی در چمپیونزلیگ 600.6 میلیون یوروست در حالی که این عدد برای لیگ اروپا 69.75 میلیون یورو است. 

لیورپول از نظر مالی در لیگ انگلیس نیز متضرر خواهد شد. آنها در فصل 22-2021 به خاطر نتایجشان در لیگ انگلیس 159.8 میلیون پوند پاداش گرفتند اما این پاداش در فصل جاری به خاطر قرار گرفتن در رتبه پنجم به 151.6 میلیون پوند می رسد.

4125