دربی سرنوشت ساز/ یک تیر و سه نشان برای پرسپولیس

دربی سرنوشت ساز/ یک تیر و سه نشان برای پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- دربی فینال جام حذفی همه جوره برای سرخابی‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. 

به گزارش فوتبالی، قرار است روز چهارشنبه دو تیم استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند. آخرین تقابل دو تیم در لیگ بیست و دوم به سود پرسپولیس تمام شد و در نهایت به نوعی همان بازی حیاتی سرنوشت قهرمان لیگ برتر را رقم زد تا شاگردان یحیی گل محمدی جام را بالای سر ببرند. 

اما حالا در فاصله حدود یک ماه بعد از آن بازی، باز هم سرخابی‌ها دربی برگزار میکنند. این بازی برای استقلالی‌ها از این حیث که بتوانند با کسب جام هواداران خود را خوشحال و ناکامی لیگ را جبران کنند اهمیت زیادی دارد اما ارزش پیروزی در آن برای پرسپولیسی‌ها صرفا به قیمت کسب عنوان قهرمانی نیست و حکم یک تیر و سه نشان دارد؛

در آمار قهرمانی های جام حذفی، استقلال 7 بار و پرسپولیس 6 بار قهرمان شده‌اند و اگر این دربی را پرسپولیس ببرد، نه تنها برای اولین بار در تعداد قهرمانی حذفی با استقلال برابر میشود بلکه برای اولین بار در تاریخ دربی‌ها، بیشتر از استقلال برنده شده است. از طرفی پرسپولیس با قهرمانی در جام حذفی به صورت خودکار به عنوان قهرمان سوپرجام معرفی خواهد شد.

بنابر این شاگردان یحیی گل‌محمدی این فرصت را دارند تا با یک برد ضمن رکوردشکنی، دو جام دیگر هم به هواداران خود هدیه بدهند و احتمالا به همین دلیل بتوان گفت عطش آنها برای پیروزی دربی صد و یکم بیشتر از رقیب سنتی‌شان است.

با این دیدار پرونده این فصل فوتبال بسته خواهد شد و قطعا طرفداران دو تیم منتظر قهرمانی تیمشان خواهند بود. در نهایت باید دید در نبرد ریکاردو ساپینتو و یحیی گل محمدی اینبار کدام یک موفق هستند؟

6442