درباره کاپیتان ناکام/ ناکامی عجیب سید حسین حسینی در دربی‌ها!

درباره کاپیتان ناکام/ ناکامی عجیب سید حسین حسینی در دربی‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان استقلال آمار قابل قبولی در مصاف با رقیب سنتی این تیم ندارد.

به گزارش فوتبالی، یکصد و یکمین دربی پایتخت در حالی با برتری پرسپولیس و قهرمانی این تیم در جام حذفی همراه شد که در پایان بازی هواداران استقلال به شدت علیه دروازه‌بان این تیم یعنی سیدحسین حسینی شعار دادند.

نارضایتی آنها نه فقط به دلیل عملکرد ضعیف این بازیکن روی صحنه منجر به گل دوم پرسپولیس، بلکه در انتقاد به نمایش او در برخی بازی‌های لیگ مانند هفته‌های 27 و 28 لیگ - که با شکست برابر پرسپولیس و توقف مقابل صنعت نفت آبادان همراه شد - رقم خورد.

شاید اگر کاپیتان استقلال در دو مصاف پیاپی با رقیب سنتی ضعیف عمل نمی‌کرد و مقابل نفت آبادان آن گل را نمی‌خورد، هواداران آبی تا این حد نسبت به او خشمگین نبودند. با این حال مرور کارنامه این دروازه‌بان مقابل پرسپولیس باعث شده پیکان انتقادات استقلالی‌ها بیش از پیش این دروازه‌بان را هدف بگیرد.

* باخت در اولین دربی

در تاریخ 4 آبان 96 وینفرد شفر از سید حسین حسینی برای بازی با پرسپولیس استفاده کرد تا این دروازه‌بان بعد از چند فصل حضور در استقلال برای اولین مرتبه دربی را تجربه کند. آن دیدار در چارچوب هفته دهم لیگ هفدهم برگزار شد و با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. فصل بعد در لیگ هجدهم وینفرد شفر که نظرش تغییر کرده بود در هر دو دربی رفت و برگشت دربی حسینی را روی نیمکت نشاند.

* گل به خودی

سید حسین حسینی دومین دربی‌اش را با استراماچونی تجربه کرد. او در بازی رفت لیگ نوزدهم مقابل پرسپولیس درون دروازه استقلال قرار گرفت و در حالی که اکثر توپ‌های حریف را مهار کرده بود، در واپسین دقایق گلی دریافت کرد که روی شوت مهدی عبدی توپ بعد از اصابت با تیر افقی دروازه به خود حسینی برخورد کرد و درون دروازه استقلال قرار گرفت. هرچند آن گل به نام مهدی عبدی ثبت شد اما منتقدان حسینی جاگیری نادرست او را علت به ثمر رسیدن تک گل این دربی عنوان کردند و هنوز از آن با عنوان «گل به خودی» یاد می‌کنند.

حسینی در بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته درون دروازه تیمش قرار گرفت که آن دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید. هر چند حسینی اولین امتیازش از دربی را به دست آورد اما اگر می‌توانست در لحظاتی پایانی توپ بشار رسن را مهار یا دفع کند اولین بردش در دربی را تجربه کرده بود.

* درخشش در ضربات پنالتی و اولین برد

چهارمین حضور سید حسین حسینی در دربی با برد استقلال همراه شد. سرخابی‌ها که در چارچوب نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند بعد از تساوی 2-2 کارشان به ضربات پنالتی کشید که در نهایت با برد استقلال همراه شد.
در ضربات پنالتی، حسینی پنالتی احمد نوراللهی را مهار گرفت تا در صعود تیمش به فینال نقش ویژه داشته باشد.

* نیمکت نشین در لیگ بیستم، درخشان در حذفی

در بیستمین دوره لیگ برتر، حسینی در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس نیمکت نشین بود اما در جام حذفی در مصاف مرحله یک چهارم نهایی مقابل رقیب سنتی فرصت بازی پیدا کرد. این بازی هم به ضربات پنالتی کشید و حسینی مانند فصل قبل توانست با مهار پنالتی زمینه صعود تیمش را فراهم کند.

* دو تساوی در فصل قهرمانی

حسین حسینی که در لیگ بیست و یکم به دلیل جدایی رشید مظاهری به دروازه‌بان اول استقلال تبدیل شده بود، توانست فصل موفقی را سپری کند و حتی مسافر جام جهانی شود. او در طول مسابقات لیگ فقط 10 گل دریافت کرد و در مصاف با پرسپولیس یک تساوی بدون گل و یک تساوی یک بر یک را تجربه کرد.

* فصل ناکامی

باید از لیگ بیست و دوم به عنوان فصل ناکامی سیدحسین حسینی یاد کنیم. او در سالی که استقلال عملکرد تیمی خوبی داشت به متهم ردیف اول ناکامی این تیم تبدیل شد. این بازیکن در فصلی که گذشت سه دربی را تجربه کرد اما نتیجه آن یک تساوی و دو باخت بود. از قضا هواداران آبی نه تنها روی شکست در دربی برگشت و فینال جام حذفی را مقصر می‌دانند، بلکه معتقدند اگر این دروازه‌بان در دربی رفت خروج‌های بهتری داشت شاید به جای تساوی، برنده آن بازی می‌شدند.

*عملکرد غیرقابل دفاع

سید حسین حسینی که از اولین حضورش در دربی 6 سال می‌گذرد در این مدت 10 مرتبه در ترکیب ثابت استقلال مقابل پرسپولیس قرار گرفته که در نتیجه آن هرگز نتوانسته طعم برد را بچشد. در این بین استقلال در دو دربی حریف را از پیش رو برداشته که هر دو برد در ضربات پنالتی به دست آمده تا آمار نهایی حسینی در شهرآورد اینگونه باشد؛ 4 شکست و بدون حتی یک برد در جریان بازی!


گزارش از هادی شاه‌مرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442