قرقیزستان یک - ایران پنج/ قلع و قمع حریفان با زوج طارمی- آزمون/ بیگانه با کلین‌شیت؛ تیم‌ملی بد عادت شد

قرقیزستان یک - ایران پنج/ قلع و قمع حریفان با زوج طارمی- آزمون/ بیگانه با کلین‌شیت؛ تیم‌ملی بد عادت شد

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران به فینال تورنمنت کافا صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های کافا از ساعت 18:30 امروز مقابل میزبان مسابقات یعنی قرقیزستان به میدان رفت و توانست با نتیجه پنج بر یک به پیروزی برسد.

این بازی در حالی برگزار شد که هواداران قرقیزستانی استقبال زیادی از این بازی کرده بودند و حتی صدر جباروف به عنوان میهمان ویژه برای تماشای بازی در ورزشگاه حضور داشت.

شاگردان امیر قلعه نویی با این برد به فینال مسابقات کافا صعود کردند و حالا برای قهرمانی باید با ازبکستان دیدار کنند.

در ادامه گزارشی از مهمترین اتفاقات این بازی را مرور کنید ..


ترکیب تیم ملی قرقیزستان: آنتون کوچنکوف، والری کیچین، خریستین براوزمن (تامیرلان کوزوبائف 58)، میرلان مورزائف (ارنست باتیرکائوف 58)، عادلژون عبدالرحمانوف، سویونتبک مامیرالیف، گولژیگیت آلیکولوف، کیرت ژیرگابلک، اربل آتابائف (فرهاد موسابکف 69)، آتا ژوماشف (کوجو 58) و آلیموردون شوکوروف

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی (علیرضا علیزاده 75)، سید محمد کریمی (احسان حام صفی 62)، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (محمد محبی 53)، مهدی ترابی (شهاب زاهدی 75)، رضا اسدی (سردار آزمون 62)  و مهدی طارمی (وحید امیری 75).

کارت زرد: والری کیچین (10)، روزبه چشمی (24)، فرهاد موسابکف (70)، رامین رضاییان (76)، کوجو (81)

کارت قرمز: -

گلزنان بازی: مهدی طارمی (34 و 39 و 56)، مورزائف (52)، سردار آزمون (67 و 79)


نیمه اول:

دقیقه 5: اولین حمله جدی ایران با حرکت علیرضا جهانبخش از جناح راست همراه شد که در نهایت به اولین کرنر بازی تبدیل شد.

دقیقه 6: شوت امید نورافکن از داخل محوطه جریمه حریف با برخورد به یکی از مدافعان تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 9: در حالی مهدی طارمی در آستانه موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار داشت، با تکل کاپیتان قرقیزستان متوقف شد تا داور چسبیده به محوطه جریمه اعلام خطا کند.

دقیقه 13: مهدی طارمی در میانه زمین توپ را لو داد تا اینطور به نظر برسد که اولین موقعیت میزبان خلق خواهد شد اما شوت بی دقت بازیکن این تیم با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 16: سانتر علیرضا جهانبخش از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر خطرناک مرتضی پورعلی گنجی همراه شد اما با واکنش خوب دروازه‌بان قرقیزستان راهی کرنر شد.

دقیقه 18: شوت والری کیچین با فاصله کم از دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 26: شوت رضا اسدی بعد از برخورد با مدافع حریف تبدیل به کرنر شد.

(گل اول ایران) دقیقه 34: پاس بی نقص علیرضا جهانبخش به پشت مدافعان حریف و فرار مهدی طارمی این بازیکن را در موقعیت تک به تک با کوچنکوف قرار داد و در نهایت طارمی توانست با یک ضربه بغل پا اولین قفل دروازه قرقیزستان را باز کند.

گل اول ایران توسط طارمی

دقیقه 36: طارمی می‌توانست خیلی زود دومین گل ایران را هم بزند اما در کنترل نهایی توپ موفق نبود و فرصت از دست رفت.

(گل دوم ایران) دقیقه 39: مهدی ترابی داخل محوطه قرقیزستان با تکل مدافع این تیم متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. در ادامه طارمی در حالی که کوچنکوف جهت ضربه را به درستی تشخیص داده بود توپ را به تور دروازه رساند.

گل دوم ایران توسط طارمی

دقیقه 42: گولژیگیت آلیکولوف که میرفت خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد با تکل صحیح رامین رضاییان ناکام ماند و توپش به کرنر رفت.

دقیقه 45: شوت آلیکولوف باز هم راهی به چارچوب دروازه ایران نداشت و با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

* برای نیمه اول، دو دقیقه وقت تلف شده لحاظ شد.

نیمه دوم:

دقیقه 49: رضا اسدی با حرکت درون محوطه قرقیزستان، دروازه بان این تیم را هم دریبل کرد اما در آخرین لحظه توپ را گم کرد و نتوانست آن را به گل تبدیل کند.

دقیقه 50: شوت مهدی طارمی توسط آنتون کوچنکوف برگشت داده شد و در ادامه به کرنر رفت.

(گل اول قرقیزستان) دقیقه 52: بازیکنان قرقیزستان اوت دستی را به شکلی نه چندان خطرناک به داخل محوطه ایران پرتاب کردند که به میرلان مورزائف رسید و این بازیکن بعد از کنترل توپ به راحتی اولین گل تیمش را به ثمر رساند. 

گل اول قرقیزستان توسط مورزائف

دقیقه 55: دومین موقعیت جدی میزبان در نیمه دوم به گولژیگیت آلیکولوف ختم شد اما ضربه او دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

(گل سوم ایران) دقیقه 56: محمد محبی بعد از دریبل بازیکن مستقیم خود با پاس در عرض از جناح راست توپ را به مهدی طارمی رساند و این بازیکن با یک ضربه بغل پا سومین گل ایران را به ثمر رساند.

گل سوم ایران توسط طارمی

دقیقه 60: در حالی که چهار بازیکن از ایران می‌توانستند در موقعیت گلزنی قرار بگیرند، مهدی طارمی ضربه بی دقتی زد و فرصت از دست رفت.

دقیقه 62: ضربه فنی و دیدنی مهدی ترابی به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد و در برگشت به پشت پای دروازه‌بان این تیم برخورد کرد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 65: سردار آزمون روی ضد حمله توپ را به مهدی طارمی رساند و در حالی که مهاجم بوشهری قصد داشت آزمون را در موقعیت زدن گل قرار دهد، مدافعان قرقیزستان با قطع توپ اجازه کار را از او گرفتند.

(گل چهارم ایران) دقیقه 67: سردار آزمون بعد از حرکت در عرض محوطه جریمه شوت محکمی زد که توپ بعد از عبور از بین پای مدافع حریف و دفع ناقص دروازه‌بان به چهارمین گل ایران تبدیل شد.

گل چهارم  ایران توسط آزمون

دقیقه 70: رامین رضاییان در زوایه مناسب پشت ضربه کاشته قرار گرفت و ضربه خطرناکی زد که توسط کوچنکوف دفع شد.

دقیقه 73: پاس پشت مدافعان مهدی ترابی برای رامین رضاییان به خوبی ارسال شد اما این بازیکن یک گام کم آورد تا فرصت خوب گلزنی از دست برود.

(گل پنجم ایران) دقیقه79: سردار آزمون در بین چهار مدافع قرقیزستان توپ را به خوبی کنترل کرد و با یک شوت برای ایران گلزنی کرد.

گل پنجم ایران توسط آزمون

دقیقه 83: ضربه فنی و بغل پای شهاب زاهدی از پشت محوطه قرقیزستان به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 86: در حالی که چهار بازیکن ایران روی ضد حمله یارگیری نشده بودند، سردار آزمون به هیچ یک پاس نداد و خودش اقدام به شوتزنی کرد که توسط دروازه‌بان دفع شد.

* پنج دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم لحاظ شد.

دقیقه 2+90: شهاب زاهدی داخل محوطه حریف زمین افتاد تا اینطور به نظر برسد که خطای پنالتی صورت گرفته اما داور چنین نظری نداشت.

دقیقه 4+90: مرتضی پورعلی گنجی قصد داشت از راه دور گلزنی کند اما شوت سنگین و خطرناک او توسط آنتون کوچنکوف دفع شد و به کرنر رفت.

6442