پایان رسمی دوران قضاوت معروف ترین داور فوتبال اسپانیا

پایان رسمی دوران قضاوت معروف ترین داور فوتبال اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی - ماتئو لاهوز داور سرشناس اسپانیایی آخرین قضاوت خود را در بازی فرانسه و یونان داشت و رسما با دنیای فوتبال وداع کرد.

به گزارش فوتبالی، لاهوز در آخرین بازی خود در لالیگا در مایورکا به شدت مورد تجلیل قرار گرفت و پس از تونل افتخار بازیکنان دو تیم، احساساتی شد و نتوانست جلوی اشک هایش را بگیرد. او بعد از آن برای آخرین قضاوتش در بازی فرانسه و یونان در مرحله راهیابی به یورو 2024 در استادو فرانس حاضر شد. 

در یکی از حساس ترین بازیهای گروه بی، لاهوز قضاوت سختی را داشت. در حقیقت او یکی از بحث های معروفش را در جریان بازی با امباپه داشت. مهاجم پی اس جی معتقد بود که در نیمه اول سه پنالتی باید روی او گرفته شود. پس از سومین برخورد، لاهوز تصمیم گرفت که بازی را متوقف کند و با کیلیان صحبت کند.

در نیمه دوم، لاهوز با کمک داور ویدیویی پنالتی را به علت خطا روی گریزمان گرفت تا امباپه بالاخره پنالتی بزند هر چند که ولاچودیموس این ضربه را مهار کرد. ماتئو اما دستور تکرار پنالتی را داد چرا که ماروپانوس از یونان وارد محوطه جریمه شده بود. 

بعد از این صحنه، او به ماروپانوس به علت خطا روی کولو موانی به علت خطا روی دروازه بان کارت زرد نشان داد و به کوربلیس نیز به علت اعتراض، کارت زرد داد. در دقیقه 90 بازی، 14 دقیقه وقت اضافه به علت مصدومیت گریزمان و پنالتی ها در نظر گرفته شد. 

ماتئو لاهوز بدین ترتیب در حالی که کاملا احساساتی به نظر می رسید، سن دنیس را ترک کرد و با دنیای فوتبال وداع کرد. اولین قضاوت وی در لالیگا در سال 2008 بود و از ژانویه 2011 به داور بین المللی تبدیل شد.

4125