انتخاب یحیی توره بین بارسلونا 2009 گواردیولا و منچستر سیتی 2022 گواردیولا

انتخاب یحیی توره بین بارسلونا 2009 گواردیولا و منچستر سیتی 2022 گواردیولا

پایگاه خبری فوتبالی – یحیی توره اسطوره سابق باشگاه منچستر سیتی و بارسلونا طی صحبت‌های اخیرش ادعا کرده که تیم بارسلونا فصل 2009 پپ گواردیولا تیم منچستر سیتی فصل گذشته او را شکست می‌داد.

به گزارش فوتبالی، یحیی توره هنگام نام بردن از ترکیب تاریخی بارسلونا فصل 2009 که موفق به کسب سه گانه هم شد، چشمانش برق می‌زد. او در این باره گفت:" تیری آنری، مسی، ساموئل اتوئو که بهترین‌های دنیا بودند. پشت سر آن‌ها اینیستا و ژاوی و بعد هم بوسکتس، آن تیم خیلی بی نقص بود."

قطعا همینطور بوده است، آن تیم توسط گواردیولا رهبری می‌شد و توانست در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسد و به نظر خیلی ‌ها یکی از زیبا ترین فوتبال ها را در دوره مدرن فوتبال با تیکی تاکا مخصوص خود به نمایش می‌گذاشت. 

توره در بازی فینال لیگ قهرمانان مقابل منچستر یونایتد که با برتری 2-0 آبی اناری‌ها به اتمام رسید، در میانه میدان حضور داشت تا فصل اول گواردیولا در قامت سرمربی بارسلونا پایان باشکوهی داشته باشد. توره در پاسخ برای انتخاب بین تیمی که بین دو تیم برنده سه گانه یعنی منچستر سیتی و بارسلونا، در یک نبرد رو در رو برنده می‌شد گفت:" سخت است اما فکر می‌کنم آن تیم که ترکیبی از فوق ستاره‌ها بود برنده می‌شد. 100 درصد برنده می‌شد. آن تیم رویایی بود. حتی زمانی که در زمین تمرین بودیم، سطحی که هر روز داشتیم خیلی بالا بود. اینیستا را زمانی که 26،27 ساله بود تصور کنید یا ژاوی را هنگامی که 28 ساله بود... ان بازیکنان در آن دوره شگفت انگیز بودند."

2102