روزی که رونالدو اولین جام ملی خود را به دست آورد

روزی که رونالدو اولین جام ملی خود را به دست آورد

پایگاه خبری فوتبالی - هفت سال پیش در چنین روزی بود که تیم ملی پرتغال قهرمان رقابت های یورو 2016 شد و به این ترتیب کریستیانو رونالدو طلسم خود را در نبردن جام ملی شکست و بالاخره در یک تورنمنت ملی به قهرمانی رسید.

به گزارش فوتبالی، رقابت های جام ملت های اروپا در تابستان 2016 به میزبانی کشور فرانسه برگزار می شد. در فینال آن دوره از رقابت ها، تیم ملی فرانسه و تیم ملی پرتغال باید به مصاف هم می رفتند. آن بازی در ورزشگاه استاد دو فرانس برگزار می شد و فرانسوی ها امید زیادی داشتند که در رقابت های یورو به قهرمانی برسند. آن تورنمنت شروع نسل طلایی فرانسوی ها بود. همان نسلی که قهرمان جام جهانی 2018 روسیه شد.

در آن فینال یک اتفاق تلخ برای کریستیانو رونالدو رخ داد. او در برخورد با دیمیتری پایه، بازیکن تیم ملی فرانسه دچار مصدومیت شدیدی از ناحیه زانو شد و در همان دقیقه 25 دیگر نتوانست کار را ادامه دهد و تعویض شد.

آن بازی در وقت قانونی با تساوی بدون گل تمام شد و در وقت های اضافه، در دقیقه 109 بازی، ادر، مهاجم تیم ملی پرتغال موفق شد با یک شوت دیدنی دروازه هوگو لوریس را باز کند و تیم ملی پرتغال را پیش بیندازد.

پرتغالی ها با نتیجه یک بر صفر در آن بازی به پیروزی رسیدند و قهرمان یورو 2016 شدند و رونالدو اولین جام ملی خود را بالای سر برد. رونالدو در سال 2019 هم قهرمان لیگ ملت های اروپا شده است.

1470