گزارش فنی/ اسکواد آلومینیوم اراک به روایت «فوتبالی»؛ همه چیز برای فروش؟

گزارش فنی/ اسکواد آلومینیوم اراک به روایت «فوتبالی»؛ همه چیز برای فروش؟

پایگاه خبری فوتبالی- فوتبالی تا شروع لیگ برتر، آخرین وضعیت فنی و اسکواد تیمهای حاضر در لیگ برتر را بررسی می‌کند و این بررسی را به ترتیب جدول رده بندی لیگ برتر در فصل گذشته، انجام می‌دهد.

به گزارش فوتبالی، یک زندگی جدید در اراک؛ تیمی که نتوانست مانع از وسوسه آسیایی رحمتی شود و او را از دست داد. مجتبی حسینی راهی آلومینیوم شد تا یک همکاری با شباهت کامل شکل بگیرد. آلومینیوم، بودجه زیادی ندارد و حسینی هم نیازی به بازیکنان گران نداشته است. آلومینیوم می‌خواهد به سمت درآمدزایی برود و حسینی، انگ ساختن جوانان درخشان برای فروش است.

* ورودی

آلومینیوم برای دروازه‌اش، پرسپولیس را به یغما برد و با جذب احمد گوهری و ابوالفضل سلیمانی، قرمزها را بدون گلر دوم و سوم کرد. حسینی با خودش، چند نفری را از پیکان به اراک برد: میلاد بدرقه، محمد لطفی، بهروز نوروزی‌فر و مهدی لیموچی. ستاره‌ای که مسیر را با انتخاب استقلال، اشتباه رفت نیز راهی اراک شد: مرتضی تبریزی

* خروجی

مهدی رحمتی که از آلومینیوم راهی نساجی شد، تصمیم گرفت ستون‌های تیم قبلی‌اش را هم با خودش از اراک به قائمشهر ببرد: احسان حسینی، امیرمحمد هوشمند، محمدرضا آزادی، محمود قائدرحمتی، وحید محمدزاده. دیگر خبری از وینگر سرعتی و درخشانی به نام هانسل زاپاتا هم نخواهد بود که راهی کویت شد. ستاره اصلی تیم یعنی حسین پورحمیدی هم بالاخره راهی تبریز شد تا برای مالک اصلی‌اش بازی کند: تراکتور. مصطفی احمدی هم که مرد جنگجوی مرکز زمین بود بعد از توافق برای تمدید، راهی شمس‌آذر شد. محمدرضا خلعتبری، میرهادی میرجوان و مسعود پورمحمد هم اراک را ترک کردند.

* علامت سوال

آلومینیوم با «سختی» به خوبی عجین شده است. آنها به سختی می‌بازند (22 شکست در 90 بازی تاریخ لیگ برتر) و به همین سختی هم برنده می‌شوند (23 برد در 90 بازی لیگ برتر). علاقه اصلی و ویژه آنها، تقسیم امتیاز است: 45 مساوی در تاریخ لیگ برتر (50 درصد بازیها) و 16 تساوی در فصل قبل (نصف به علاوه یک بازیها). ریسک بردن بی‌تردید، آنها را به امتیازات بیشتری می‌رساند. مثلا فصل قبل آنها از 16 مساوی، 16 امتیاز گرفتند درحالیکه با 6 برد و 10 باخت، صاحب 18 امتیاز می‌شدند.

* اتفاق ویژه

آلومینیوم و چهارمین سرمربی در چهارمین فصل لیگ برتری بودن: رسول خطیبی، علیرضا منصوریان، مهدی رحمتی و حالا مجتبی حسینی. این گزاره نشان می‌دهد نیمکت اراکی‌ها چندان با ثبات میانه‌ای ندارد ولو اینکه رحمتی از میانه‌های لیگ 21 تا پایان فصل قبل، صاحبش بوده باشد. 

* بیلان تاریخ

تیمی که نتایجش در 3 فصل لیگ برتری بودن، حکایت از میانه جدولی‌ای رو به نیمه دوم دارد. آلومینیوم نه در بازیهای خانگی و نه در بازیهای بیرون از خانه، موفق به ثبت معدل 1.5 امتیاز از هر بازی نشده است.

* پیش‌بینی

یک میانه جدولی تمام‌عیار که خیلی زود دور خودش را به عنوان مدعی بالانشینی و کسب سهمیه یا کاندیدای سقوط و ته جدولی خط قرمز می‌کشد. نهایت هدف آلومینیوم باید این باشد که بازهم فصل را در نیمه اول جدول تمام کند. 

* برنامه بازیها

    هفته اول: در خانه مدافع عنوان قهرمانی، پرسپولیس

    هفته دوم: میزبانی از استقلال خوزستان تازه‌وارد

    هفته سوم: در مهمانی هوادار

    هفته چهارم: میزبانی از یک تازه‌وارد دیگر، شمس‌آذر

    هفته پنجم: سفر به رفسنجان برای بازی با مس

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی