افت 600 میلیونی ارزش سهام منچستر یونایتد پس از منتفی شدن فروش این باشگاه

افت 600 میلیونی ارزش سهام منچستر یونایتد پس از منتفی شدن فروش این باشگاه

پایگاه خبری فوتبالی – ارزش سهام باشگاه منچستر یونایتد، در پی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه گلیزرها، قصد دارند این باشگاه را از بازار خارج کنند، بیش از 18 درصد افت داشته است.

به گزارش فوتبالی، قیمت سهام این باشگاه انگلیسی، روز سه شنبه در بورس نیویورک، 18.22 درصد کاهش یافت که باعث افت بیش از 600 میلیون پوندی ارزش باشگاه منچستر یونایتد شد.

به نقل از اسکای اسپورتس، ارزش هر سهام باشگاه منچستر یونایتد در روز جمعه، 23.66 دلار بوده که در روز سه شنبه به 18و83 دلار کاهش یافته است. این افت شدید در قیمت سهام، در پی اخباری که روز یکشنبه مبنی بر قصد گلیزرها، مالکان باشگاه، برای خارج کردن منچستر یونایتد از بازار و منتفی شدن فروش این باشگاه به شیخ جاسم الثانی، سرمایه دار قطری منتشر شد، رخ داد.

 شیخ جاسم با شکست سر جیم راتکلیف، رقیب خود در این مسیر، پیشنهادی در حدود 6 میلیارد پوند به گلیزرها ارائه داده بود. منابع نزدیک به شیخ جاسم، ادعا کرده اند که پس از پیشنهاد نهایی این سرمایه دار قطری در ماه ژوئن، جوابی از سوی گلیزرها دریافت نکرده اند. این بیشترین افت قیمتی است که یونایتد از زمان ورودش به بازار بورس در سال 2012، متحمل شده است.

 افت بزرگ قبلی به ماه مارس سال 2020 مربوط می‌شود که به میزان 13.2 درصد رخ داده بود، زمانی که به دلیل بحران ناشی از کرونا، درآمدهای تجاری و درآمدهای روز بازی این باشگاه، صدمات سنگینی را متحمل شده بود.

2102