قلیچ در گفت‌وگو با فوتبالی: گل‌محمدی با من طوری رفتار می‌کند انگار از سر سفره او چیزی برداشتم!/ مقصر مصدومیت بیرانوند، خودش است

قلیچ در گفت‌وگو با فوتبالی: گل‌محمدی با من طوری رفتار می‌کند انگار از سر سفره او چیزی برداشتم!/ مقصر مصدومیت بیرانوند، خودش است

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت پرسپولیس به موفقیت این تیم جلوی النصر خوشبین است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در آستانه بازی بسیار حساس با النصر، جدا از نداشتن تماشاگرانش جلوی ستارگان تیم عربستانی، نه تنها هنوز نتوانسته یک مهاجم گلزن جذب کند بلکه یحیی گل‌محمدی نمی‌داند که علیرضا بیرانوند را برای بازی با رونالدو و یارانش در اختیار خواهد داشت یا نه.

در چنین شرایطی، طبیعی است که پرسپولیسی‌ها نگران اولین بازی‌شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشند منتها بعد از آنکه علی پروین اعلام کرد پرسپولیس به راحتی حریف عربستانی‌اش را می‌برد، حالا نوبت به وحید قلیچ رسیده که با امیدواری درباره این بازی صحبت کند.

صحبتهای او در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی از همین جا شروع شد:" بازیکنان بزرگی در النصر توپ می‌زنند ولی پرسپولیس استحکام چند ساله و خوبی دارد. بازیکنان پرسپولیس نقاط قوت و ضعف یکدیگر را می‌شناسند و قطعا در این بازی به هم کمک خواهند کرد تا نتیجه لازم را بگیرند. پرسپولیس اگر مثل مسابقات لیگ ظاهر شود مطمئن باشید از النصر نتیجه می‌گیرد. این را در نظر هم در بگیرید که بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی نقش اول را دارند."

بحث به اینجا می‌رسد لحن قلیچ تغییر می‌کند و حالت کنایه می‌گیرد:" باید بگویم شرایط پرسپولیس خوب است و خدا پدر و مادر برانکو را بیامرزد که بنای چنین تیمی را ساخت. اگر دو مرتبه تا فینال آسیا رفتیم با تیم برانکو بود و همچنان ثمره همان اسکلت‌بندی را می‌بینیم."

دلیل اینکه چرا قلیچ به یحیی گل‌محمدی کنایه زده در بخش بعدی صحبتهای پیشکسوت پرسپولیس مشخص می‌شود:" از طریق رسانه‌ها در جریان اوضاع و احوال پرسپولیس هستم و از نزدیک شرایط تیم را ندیده‌ام. علتش هم این است که آقای گل‌محمدی میانه خوبی با من ندارد و طوری رفتار می‌کند انگار از سفره او چیزی برداشته‌ام. البته اگر بخواهم سر تمرین پرسپولیس بروم کسی نمی‌تواند جلویم را بگیرد چون پرسپولیس خانه من است. منتها در حال حاضر کسی در این خانه است که سر سازگاری ندارد!"

شاید مهمترین سوالی که بتوان در این مقطع از قلیچ پرسید درباره غیبت احتمالی علیرضا بیرانوند در بازی با النصر خواهد بود. اتفاقی که از دید قلیچ، مقصری جز علی بیرو ندارد:" چطور می‌شود که دروازه‌بان به خاطر پرتاب دست با مصدومیت کشاله پا مواجه شود؟ چطور چنین چیزی ممکن است؟ متاسفانه بازیکنان ما پول بسیار زیادی می‌گیرند اما اصلا حرفه‌ای نیستند. به هر حال اگر تقاضا کنند حاضرم خودم برای پرسپولیس دروازه‌بانی کنم و احتمالا بتوانم کار را در بیاورم. البته این حرفم از سر شوخی است منتها به نسبت پولی که اکثر دروازه‌بان‌های فعلی می‌گیرند و چیزی بلد نیستند، ما قدیمی‌ها خیلی بهتر می‌توانیم کار کنیم."

در صورتی که بیرانوند به بازی با النصر نرسد، پرسپولیس چاره‌ای جز استفاده از دروازه‌بان‌های جوانش نخواهد داشت. قلیچ درباره این مساله، دو تحلیل متفاوت دارد.

تحلیل اول او، مخاطبی جز گل‌محمدی و البته مربی برزیلی دروازه‌بان‌های پرسپولیس ندارد:" مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس دنبال آن است که دلارش را بگیرد وگرنه الان پرسپولیس باید سه دروازه‌بان هم سطح داشته باشد. مگر ممکن است تیمی با یک دروازه‌بان تراز اول برای لیگ قهرمانان برود؟ این نشان می‌دهد مربی تیم دانش و درک درستی ندارد و کسانی که کنارش هستند هم حضورشان مفید نیست و اصطلاحا به درد نمی‌خورند. مثلا سید جلال که دو سال است فوتبال را کنار گذاشته و حالا شده مربی! و همینطور دیگر کسانی که روی نیمکت هستند چه کسی تا قبل از آن اسمشان را شنیده بود؟"

تحلیل دوم قلیچ، روحیه دادن به جانشین احتمالی بیرانوند جلوی النصر است:" اگر خاطرتان باشد پرسپولیس سال 83 سه دروازه‌بان تراز اول یعنی احمدرضا عابدزاده، داود فنایی و محمد محمدی را در اختیار داشت. اتفاقاتی افتاد که هیچکدام به بازی دربی نرسیدند و علی پروین مجبور شد از فرشید کریمی استفاده کند. از قضا آن روز بهترین روز فرشید کریمی بود. الان هم باید این دروازه‌بان‌های دل و جرأت داشته باشند. از کجا معلوم یکی از آنها خیلی خوب نباشد؟"

قلیچ صحبتهایش را با تعریف ویژه از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تمام می‌کند. مدیری که مورد انتقاد برخی پیشکسوتان این تیم هست:" اگر درویش نباشد اصلا پرسپولیس وجود نخواهد داشت. این فرد به تنهایی پرسپولیس را نگه داشته و به نظرم بهترین مدیرعامل حال حاضر لیگ برتر است."

6442