مقایسه سنی تیم‌های ملی ژاپن و ایران؛ ما 4 سال پیرتر هستیم

مقایسه سنی تیم‌های ملی ژاپن و ایران؛ ما 4 سال پیرتر هستیم

پایگاه خبری فوتبالی – فوتبال ژاپن همزمان با پیشرفت در سطوح مختلف فوتبال، تغییر نسل را هم در برنامه‌هایش پیگیری می کند. میانگین سنی تیمی که آلمان را 4 بر یک شکست داد 26.09 سال است!

به گزارش فوتبالی، تیم‌های ملی قاره آسیا هم مثل تیم‌های سایر قاره‌ها در ایام فیفادی دیدارهای دوستانه و تدارکاتی را برگزار کردند. برای فوتبالدوستان ایرانی پیگیری وضعیت و نتایج تیم‌های این قاره از آن جهت اهمیت دارد جام ملت‌های آسیا به زودی شروع می‌شود.

تیم ملی ایران پنج شنبه شب موفق شد تیم ملی بلغارستان در این کشور با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد. اما دو روز بعد از این مسابقه تیم ملی ژاپن دست به کار بزرگی زد و تیم ملی آلمان را در زمین خودش با نتیجه 4 بر یک شکست بدهد.

بعد از این دو مسابقه، اهالی فوتبال و رسانه‌ها در حال مقایسه بین دو تیم آسیایی هستند. از تعداد لژیونرها گرفته تا رقبای تدارکاتی. اما یکی از جالب‌ترین و مهم‌ترین مقایسه‌ها مربوط به وضعیت سنی دو تیم است.

تیم ایران با ترکیبی به مصاف بلغارستان رفت که میانگین سنی‌اش 30.18 سال است. امیر قلعه‌نویی فقط با دو بازیکن زیر سال تیمش را به مقابله با بلغارستان فرستاده بود اما در تعویض‌ها بازیکنانی را به زمین فرستاد که میانگین سنی تیم ملی را کمی پایین آوردند.

در مقابل هاجیمه موریاسو سرمربی ژاپن با ترکیبی مقابل آلمان ایستاد که میانگین سنی‌اش 26.09 بود. در این تیم ژاپن فقط دو بازیکن 30 ساله بودند و بقیه زیر 30 سال سن داشتند. در تعویض‌ها هم وضعیت سنی ژاپن تغییر زیادی نکرد.

ژاپن تیمی است که قدرت اول قاره آسیا محسوب می‌شود و اخیرا در جام جهانی هم نتایج فوق‌العاده‌ای گرفت. در واقع با قدرتی که در حال در ژاپن سراغ داریم به نظر می‌رسد آنها تیم باتجربه و با میانگین سنی بالایی باشند. اما این طور نیست و ترکیب آخر آنها از ترکیب آخر تیم ملی ایران 4 سال جوان‌تر است.

کاملا روشن است که ژاپنی‌ها در کنار همه کارهایی که برای پیشرفت فوتبال‌شان می‌کنند، جوانگرایی را فراموش نکرده‌اند. آنها کم کم دارند بازیکنانی را که سن و سال بالایی دارند کنار می‌گذارند. 

کادر فنی این تیم بلافاصله بعد از جام جهانی ایجی کاواشیما (40 ساله)، یوتو ناگاتومو (36 ساله)، مایا یوشیدا (35 ساله)، هیروکی ساکای (33 ساله)، گنکی هاراگوچی (32 ساله) و تاکومی مینامینو (28 ساله) را از تیم کنار گذاشت. در این بین فقط مینامینو شانس دعوت دوباره به تیم ملی را دارد اما بقیه کارشان در تیم ملی ژاپن تمام شده است.

اما در تیم ملی ایران بازیکنان زیادی هستند که بالای 30 سال سن دارند و هنوز هم خبری از کنار رفتن‌شان نیست. آخرین بازیکنی که به دلیل سن و سال بالایش از تیم ملی ایران خط خورده کریم انصاری‌فرد 33 ساله است.

1359