چرخش ۱۸۰ درجه‌ای خداداد درباره الهویی؛ کار بلد است!

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای خداداد درباره الهویی؛ کار بلد است!

پایگاه خبری فوتبالی - دستیار خبرساز امیر قلعه‌نویی روزهای نسبتا آرامی را در تمرینات تیم ملی پشت سر می‌گذارد.

به گزارش فوتبالی، همکاری سعید الهویی با امیر قلعه‌نویی اولین بار در تراکتور شکل گرفت؛ زمانی که سرمربی کنونی تیم ملی در اواسط لیگ پانزدهم جانشین تونی اولیویرا شد و الهویی برای اولین بار با قلعه‌نویی در تبریز کار کرد.

این همکاری آغازی بود بر همکاری‌های بیشتر تا الهویی در ذوب‌آهن، سپاهان و گل‌گهر سیرجان هم با قلعه‌نویی همراه باشد و پس از حضور این سرمربی باتجربه در تیم ملی، وی دستیار مورد علاقه خود را باز هم در کنار خود داشته باشد.

الهویی باتوجه به عدم سابقه آنچنانی در فوتبال و نتایج ضعیف در گل‌گهر به عنوان سرمربی، مورد انتقاد برخی پیشکسوتان از جمله خداداد عزیزی قرار گرفت. با این وجود خداداد پس از اینکه به عنوان مشاور قلعه‌نویی در تیم ملی منصوب شده از صحبت‌های خود عقب‌نشینی کرده و حتی از الهویی عذر خواست تا این چرخش ۱۸۰ درجه‌ای بسیار مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی در تازه‌ترین صحبت‌های خود راجع به سعید الهویی چنین گفته است: «امیرخان (قلعه‌نویی) همان زمان به من گفت که درباره الهویی زود قضاوت کردی. وقتی کنار تیم آمدم فهمیدم درست می‌گوید. من سال‌ها فوتبال بازی کردم و در جام جهانی حضور داشتم اما باید وقتی اشتباه می‌کنم به آن اعتراف کنم و بگویم اشتباه کردم. سعید الهویی در طراحی تمرینات و کادرفنی و آنالیز بسیار انسان کاربلدی است و بسیار کارش را بلد است. من هم در حضور قلعه‌نویی و هم به صورت خصوصی به خود الهویی گفتم که تو کارت را بلد هستی. به سعید گفتم درباره تو قضاوت کردم و قضاوتم هم قضاوت غلطی بود. از او دلجویی و عذرخواهی کردم.»

1997