اولین گل فصل مهدی برای پورتو؛ آنگولا برای طارمی شگون داشت

اولین گل فصل مهدی برای پورتو؛ آنگولا برای طارمی شگون داشت

پایگاه خبری فوتبالی – مهدی طارمی که در ترکیب اولیه پورتو مقابل استرلا قرار نداشت از دقیقه 15 وارد زمین شد و 14 دقیقه بعد گل اول تیمش را زد!

به گزارش فوتبالی، در هفته پنجم لیگ برتر پرتغال بالاخره پای طارمی به گل باز شد و مهاجم ایرانی به شکلی زیبا گل اول فصلش را زد.

از ساعت 21:45 امشب در اولین بازی هفته پنجم لیگ برتر پرتغال پورتو در زمین تیم استرلا به زمین رفت. مهدی طارمی که در 4 بازی قبلی پورتو در ترکیب اولیه تیمش به زمین رفته بود نتوانسته بود گلی بزند!

از طرفی دیگر طارمی سه‌شنبه شب در تهران با پیراهن تیم ملی ایران مقابل تیم آنگولا قرار گرفته بود. به همین دلایل پیش‌بینی می‌شد که سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو او را در ترکیب اصلی تیمش قرار ندهد.

این پیش‌بینی درست از آب درآمد. اما یک اتفاقِ پیش‌بینی نشده باعث شد سرمربی پورتو مهدی را خیلی زود به زمین بفرستد. اوانیلسون مهاجم برزیلی که در ترکیب اولیه پورتو قرار داشت مصدوم شد و طارمی از دقیقه 15 به جای او وارد زمین شد.

طارمی که در بازی تیم ملی ایران موفق شده بود دو گل برای ایران بزند روحیه بالایی پیدا کرده بود. چون موفق شده بود طلسم گل نزدن در بازی‌های ملی را بشکند. او در دو بازی قبلی تیم ملی ازبکستان و بلغارستان بدون گل زده از زمین بیرون آمده بود.

طارمی که با روحیه بالایی به جای اوانیلسون به زمین رفته بود تنها 14 دقیقه زمان می‌خواست تا دروازه حریف را باز کند. او که در عمق خط دفاعی حریف جا گرفته بود با پاس دیدنی پپه روی خط آفساید صاحب توپ شد و با یک حرکت تکنیکی توپ را از بین پاهای مدافع استرلا عبور داد و با دروازه‌بان تک به تک شد. ضربه آخرش را هم خیلی دقیقه و فنی زد و پورتو را به گل اول رساند.

این گل برای مهدی اهمیت زیادی داشت. چرا که اولین گل این فصل او در مسابقات باشگاهی محسوب می‌شد. طارمی در یک بازی در سوپرکاپ پرتغال مقابل بنفیکا و 4 بازی در لیگ برتر پرتغال مقابل تیم‌های موریرنسی، فارنسی، ریوآوه  و آروکا موفق به گلزنی نشده بود. اما در بازی با استرلا طلسم را شکست.

به نظر می‌رسد دو گلی که او با پیراهن تیم ملی به آنگولا زد باعث شد روحیه از دست رفته‌اش را مجددا بازیابی کند و با فراموش کردن اتفاقات فصل نقل و انتقالات و تمرکز روی بازی، روند گلزنی‌هایش را شروع کند.

1359