آخرین خبر از محل ساخت ورزشگاه جدید تهران؛ احتمالا جنت‌آباد شمالی!

آخرین خبر از محل ساخت ورزشگاه جدید تهران؛ احتمالا جنت‌آباد شمالی!

پایگاه خبری فوتبالی– عموم مردم هنوز خبر ساخت ورزشگاه جدید در تهران را باور نکرده‌اند اما کار فعلا در مرحله انتخاب «محل مناسب» است

به گزارش فوتبالی، چند روز پیش بود که در جریان مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش ایران و بدرقه کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2022 هانگژو، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران یک وعده جذاب به فوتبالی‌ها و البته اهالی ورزش داد.

رئیس جمهور در این مراسم گفت: «اگر بتوانیم یک مجموعه ورزشی کامل و جامع که در شأن ملت ایران باشد را در تهران شکل دهیم، خوب است و من با این مسئله مهم موافق هستم.» 

رئیس جمهور ضمنا دستور داد یک ورزشگاه مدرن و آبرومند در پایتخت احداث شود. او اعلام کرد: «این مخارج، هزینه نیست. سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و ساخت آن ضرورت دارد. من ماموریت آن را به وزارت ورزش و آقای هاشمی می سپارم. این کار باید در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پیگیری شود

این مساله در جلسه امروز هیات دولت هم مطرح شد. در این جلسه، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، دستور رئیس‌جمهور برای ساخت یک ورزشگاه مناسب در تهران را زمینه‌ساز افزایش نشاط جوانان دانست و از شروع مقدمات مطالعاتی و جایابی محل احداث این ورزشگاه خبر داد.

طبق اطلاعاتی که به «فوتبالی» رسیده است یکی از مکانهایی که برای ساخت این ورزشگاه در نظر گرفته شده است منطقه جنت آباد شمالی در شمال غرب تهران است. در این منطقه محوطه نسبتا وسیعی وجود دارد که برای ساخت یک ورزشگاه 50 تا 60 هزار نفری مناسب به نظر می‌رسد.

در حال حاضر از این محوطه بزرگ برای فعالیت‌هایی مثل جمعه‌بازار و شنبه‌بازار و همچنین ورزشی‌هایی مثل پاراگلایدر استفاده می‌شود. اما این منطقه دقیقا همان منطقه‌ای است که قبلا هم برای ساخت ورزشگاه فوتبال گزینه شده بود.

در سال 1392 محمد دادگان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که آن سال‌ها مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد بود پیشنهاد ساخت یک ورزشگاه 40 هزار نفری در همین منطقه را به هیات امنای این دانشگاه داد. طرح او اما در مراحل اولیه متوقف شد.

حالا دوباره بحث ساخت یک ورزشگاه جدید در همان مکان مطرح شده است. به نظر می‌رسد کارشناسان در این که این منطقه، قابلیت خوبی برای تبدیل شدن به یک ورزشگاه را دارد اتفاق نظر دارند. دسترسی به این منطقه از طریق مترو، اتوبوس‌های بی‌آرتی و تاکسی امکان پذیر است و مطمئنا به نفع کسبه منطقه و حتی خود منطقه هم خواهد بود.

البته همان طور که وزیر ورزش گفته پروژه فعلا در مرحله «جایابی» است. اما عموم اهالی ورزش فعلا این خبر را جدی نگرفته‌اند و منتظر اقدامات جدی‌تری هستند.

1359