همه ملاقات‌های قبلی پرسپولیس و الدحیل؛ چقدر نزدیک چقدر حساس!

همه ملاقات‌های قبلی پرسپولیس و الدحیل؛ چقدر نزدیک چقدر حساس!

پایگاه خبری فوتبالی – در مجموعِ ملاقات‌های رودرروی پرسپولیس و الدحیل، تیم قطری برتری بسیار اندکی دارد. 

به گزارش فوتبالی، ساعت 21:30 دوشنبه شب در ورزشگاه «عبدالله بن خلیفه» شهر دوحه پرسپولیس میهمان تیم الدحیل قطر خواهد بود. این بازی از هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد.

علیرغم این که الدحیل تیم تازه تاسیس و نوپایی محسوب می‌شود اما تبدیل به تیم قدرتمندی شده است و در سال‌های اخیر به طور مداوم در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده است. الدحیل قبلا لخویا نام داشت و در سال 2017 با تیم الجیش ادغام شد و به الدحیل تغییر نام داد.

این تیم در سال‌های اخیر به دفعات با تیم‌های ایرانی روبرو شده است اما رویارویی‌اش با پرسپولیس بیشتر بوده است. در 4 دوره از ادوار اخیر لیگ قهرمانان آسیا دو تیم با هم روبرو شده‌اند و چون مسابقات به صورت رفت و برگشت بوده 8 بازی بین دو تیم برگزار شده است. 

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2015 بازی رفت در تهران برگزار شد که پرسپولیس با گل‌های محسن بنگر، مرحوم هادی نوروزی و محمد نوری 3 بر صفر به پیروزی رسید. اما در بازی برگشت لخویا جبران کرد و با 3 گل پرسپولیس را شکست داد.

در فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی به هم خوردند. در بازی رفت پرسپولیس از حضور هوادارانش محروم بود و بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل تمام شد. اما در بازی برگشت پرسپولیس با گل به خودی چیکو فلورس مدافع اسپانیایی لخویا به برتری یک بر صفر رسید و به مرحله بعد صعود کرد.

یک سال بعد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018 دو تیم دوباره به هم برخورد کردند. بازی رفت را الدحیل در قطر با یک گل برد. در بازی برگشت در آزادی هم این الدحیل بود که ابتدا به گل رسید. پرسپولیس برای صعود نیاز به 3 گل داشت! در نیمه دوم تیم برانکو ایوانکوویچ طوفان به پا کرد و با 3 گل سید جلال حسینی، گل به خودی البریک، و گادوین منشا کامبک زد و پیروز شد.

آخرین تقابل‌های دو تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 برمی‌گردد. در بازی رفت الدحیل در دوحه با دو گل پیروز شد. بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا مدتی متوقف شد و با تصمیم AFC پس از مدتی تعویق، به شکل متمرکز در قطر ادامه پیدا کرد. به این ترتیب بازی برگشت هم در قطر برگزار شد و این بار هم الدحیل با یک گل پرسپولیس را شکست داد. 

در مجموع 8 بازی رودرروی دو تیم، 4 بار الدحیل پیروز شده، 3 بار پرسپولیس برنده شده و یک بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده. پرسپولیس 7 گل به الدحیل زده و 8 گل از این تیم دریافت کرده است.

آمار نشان می‌دهد رقابت دو تیم در مجموع بسیار نزدیک و حساس بوده است و دو تیم برتری خاصی نسبت به دیگری ندارند. البته بازی‌های یک‌طرفه‌‌ای را هم شاهد بوده‌ایم اما آمار دو تیم خیلی به هم نزدیک است.

1359