فابرگاس و علاقه به تماشای بازی 3 تیم در لیگ برتر انگلیس

فابرگاس و علاقه به تماشای بازی 3 تیم در لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- سسک فابرگاس سه تیم مورد علاقه خود در لیگ برتر را برای تماشا انتخاب کرده است.

به گزارش فوتبالی، این بازیکن اسپانیایی در انتخاب های خود باشگاه سابق خود چلسی را نادیده گرفت. فابرگاس منچستر سیتی، آرسنال و برایتون را به عنوان تیم‌هایی انتخاب کرد که از تماشای بازی آنها بیشتر لذت می‌برد.  فابرگاس بیشتر از همه تمجید از مرغ های دریایی برایتون پرداخت و حتی آنها را با تیم آرسنال که زیر نظر آرسن ونگر در آن بازی می کرد مقایسه می کرد. فابرگاس به نشریه The Mirror گفت: "این سبکی که آنها بازی را درک می کنند. فوتبال سریع و تند و با جابجایی عالی که هر تماشاگری را مجذوب می کند. برایتون شبیه آرسنال در دوران حضور من در شمال لندن بازی می کند که واقعا فوق‌العاده است."

او افزود: "اگر آنها را در فشار زیاد قرار دهید، به راحتی آن را پشت سر می‌گذارند و اگر آنها را آزاد بگذارید، به بازی کوتاه ادامه می‌دهند و فضا را پیدا می‌کنند. این بسیار جالب است و دزربی کسی است که من از او چیزهای زیادی یاد می‌گیرم."  فابرگاس در مورد باشگاه سابقش آرسنال توضیح داد: "آرسنال از ترکیب 3-1-3-3 استفاده می کند که شش بازیکن جلوی مدافعین هستند. این در مورد این است که مربی به مدافعان خود اعتماد کند تا سریع‌تر بازیسازی کنند و توپ را بازیابی کنند و در نتیجه آنها می‌توانند فوتبال هجومی بیشتری بازی کنند. آنها می دانند که چه زمانی باید سرعت خود را کاهش دهند و چه زمانی سرعت خود را افزایش دهند و چه زمانی فضاهای مناسب را پیدا کنند. فصل گذشته زمانی که سالیبا بازی می‌کرد و زمانی که مصدوم شد، می‌توانستید تفاوت تیم را ببینید ببینید."

فابرگاس هفت سال زیر نظر ونگر در آرسنال بازی کرد و قبل از رفتن به بارسلونا در سال ۲۰۱۱ جام حذفی انگلیس را به دست آورد. او بعداً با چلسی به لیگ برتر بازگشت و پنج جام مهم از جمله دو قهرمانی لیگ و لیگ اروپا را با آبی‌ها به دست آورد. فابرگاس پس از حضور در موناکو و کومو، در پایان فصل گذشته بازنشسته شد.

۱۰۰۹