تفاوت چشمگیر تیم ملی پرتغال پس از آمدن رونالدو

تفاوت چشمگیر تیم ملی پرتغال پس از آمدن رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی فوتبال پرتغال از زمان شروع دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو عملکردی بسیار متفاوت نسبت به دوران قبل از حضور کریستیانو رونالدو داشته است.

به گزارش فوتبالی ، کریستیانو رونالدو از سال ۲۰۰۳ به طور رسمی وارد تیم ملی فوتبال پرتغال شد و حضور در رقابت های یورو ۲۰۰۴ را تجربه کرد. پرتغال در رقابت های یورو ۲۰۰۴ نایب قهرمان شد و نتوانست قهرمانی را تجربه کند.

تیم ملی پرتغال پیش از حضور رونالدو در هیچ تورنمنت سرشناسی به قهرمانی نرسیده بود اما با آمدن رونالدو آن ها در رقابت های جام ملت های اروپا در سال ۲۰۱۶ و همچنین رقابت های لیگ ملت های اروپا در سال ۲۰۱۹ به قهرمانی رسیدند.

تیم ملی پرتغال پیش از حضور کریستیانو رونالدو تنها سه بار توانسته بود به رقابت های یورو راه پیدا کند. پرتغالی ها همچنین فقط سه بار تا قبل از رونالدو حضور در رقابت های جام جهانی را تجربه کرده بودند.

اما با حضور کریس رونالدو، تیم ملی پرتغال موفق شده است پنج بار به جام جهانی صعود کند. از سوی دیگر آن ها شش بار به رقابت های یورو صعود کرده اند. در حقیقت یورو ۲۰۲۴ ششمین جام ملت های اروپایی است که رونالدو تجربه می کند.

1470