برنده توپ طلای 2023 لو رفت؟

برنده توپ طلای 2023 لو رفت؟

پایگاه خبری فوتبالی - در فاصله سیزده روز تا مراسم توپ طلا، برنده این جایزه توسط نشریه اسپورت لو رفت.

به گزارش فوتبالی، شصت و هفتمین دوره مراسم  توپ طلا قرار است که در روز هشتم آبان در شهر پاریس به میزبانی نشریه فرانس فوتبال برگزار شود و حالا نشریه فرانس فوتبال از برنده توپ طلای مردان و زنان رونمایی کرده است.

در حقیقت اسپورت گزارش داده است که لیونل مسی برای هشتمین بار این جایزه را کسب خواهد کرد و از سویی به اولین بازیکن تاریخ تبدیل خواهد شد که در زمان کسب جایزه در خارج از قاره اروپا بازی می کند. مسی در حال حاضر با هفت توپ طلا در تاریخ فوتبال رکورد دار است و با کسب جایزه جدید، دست نیافتنی تر خواهد شد. او در سالهای 2009 ، 2010 ، 2011 ، 2012 ، 2015 ، 2019 و 2021 این جایزه را برد و پس از یک سال وقفه که جایزه به بنزما رسید، دوباره در آستانه کسب آن قرار دارد.

ارلینگ هالند مهاجم نروژی منچسترسیتی امید زیادی داشت تا پس از سال درخشان باشگاهش این جایزه را کسب کند اما به نظر می رسد که مسی برای یک بار دیگر جایزه را کسب خواهد کرد.  هالند توانست در فصل گذشته به رکورد 52 گل برسد اما به نظر می رسد که شانسی برای کسب جایزه ندارد.

در فوتبال زنان نیز آیتانا بونماتی بازیکن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا این جایزه را خواهد برد. در دو سال اخیر هم تیمی او یعنی الکسیا پوتیاس این جایزه را برده بود.

4125