احتمال وضع قوانین سختگیرانه مالی در لیگ برتر انگلیس

احتمال وضع قوانین سختگیرانه مالی در لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- استیو پریش مالک باشگاه کریستال پالاس فاش کرده است که لیگ برتر به دنبال ایجاد یک سقف برای پرداخت باشگاه های انگلیس است.

به گزارش فوتبالی ، مدیران ۲۰ تیم لیگ برتر انگلیس در مورد راه های مختلفی برای حفظ تعادل رقابتی در فصل های آینده بحث کرده اند. این راه حل ممکن است شامل محدود کردن منابع مالی ثروتمندترین باشگاه ها شامل حق پخش تلویزیونی در مقایسه با باشگاه انتهای جدولی شود که می‌تواند نام های بزرگی مانند منچستریونایتد و چلسی و منچسترسیتی را از لحاظ مالی محدود کند. انتظار می رود لیگ برتر سیستم جدید فیرپلی یوفا را اتخاذ کند که در آن باشگاه ها به اندازه پرداخت ۷۰ درصد از گردش مالی سالیانه خود در دستمزدها و نقل و انتقالات محدود می شوند که این رقم در خال حاضر ۸۵ درصد تعیین شده است. 

پریش مالک و مدیر باشگاه کریستال پالاس گفت: " این قانون تا جایی که تعادل رقابتی برقرار شود خوب خواهد بود و مردم باید صبور باشند. شما باید رضایت اکثریت ۱۴ باشگاه کم درآمد تر را در لیگ برتر به دست آورید و این همیشه آسان نیست. اما من فکر می کنم چیزهایی وجود دارد که می توانیم تغییر دهیم. تغییری در راه است و فیرپلی مالی یوفا یک ایده است. شاید چیزی که کمی سخت تر از آن باشد ابهاماتی است که در مورد نحوه  این گردش مالی وجود دارد."

او در ادامه افزود: "چند مسأله مهم در این مورد وجود دارد و گفتگوهای واقعا مثبتی در مورد آن در جریان است. ما همچنین باید بسیار محتاط باشیم زیرا عواقب ناخواسته ای نیز وجود خواهد داشت و امیدواریم در نهایت به جایی برسیم که برای همه تیم ها سودمند باشد. "

۱۰۰۹