گزارش آماری/ مرور همه هت‌تریک‌های پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ تلخ و خیلی شیرین!

گزارش آماری/ مرور همه هت‌تریک‌های پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر؛ تلخ و خیلی شیرین!

پایگاه خبری فوتبالی- 3 گلی که شهاب زاهدی وارد دروازه پیکان کرد، او را به عنوان هشتمین بازیکنی که توانسته برای پرسپولیس در لیگ برتر هت‌تریک کند، معرفی کرد. 

به گزارش فوتبالی، نهمین هت‌تریک پرسپولیس در تاریخ این بازیها درحالی شکل گرفت که پیکان برای دومین بار از یک بازیکن پرسپولیس در لیگ برتر، 3 گل خورد. ایمون زاید تنها بازیکن پرسپولیس است که توانسته بیشتر از یک بار هت‌تریک کند و آمار لیگ یازدهم با ثبت 3 هت‌تریک برای قرمزها، رویایی است. البته در چند بازی از پرسپولیس، کسی که هت تریک کرده مانع از باخت پرسپولیس نشده اما هت تریک های دیگر، باعث بردهای خیلی شیرین برای پرسپولیس شده است. 

* ایمون زاید در 10 دقیقه

چهارمین هت‌تریک پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر، برترین و رویایی‌ترین 3گله قرمزها هم در این بازیها بود. روزی که ایمون زاید یک‌تنه نسخه استقلال را در دربی پیچید و باخت 2 صفر را به برد 3 بر 2 بدل کرد. زاید دقیقه 56 به جای هادی نوروزی وارد زمین شد و توانست در دقایق 81، 83 و 1+90 و تنها در 10 دقیقه زهرش را به مهدی رحمتی بریزد.

* کریم انصاری فرد در 21 دقیقه

کریم انصاری‌فرد تنها یک فصل در پرسپولیس حضور داشت و توانست در لیگ دوازدهم، هت‌تریک با لباس قرمز را تجربه کند. پرسپولیس آن روز موفق شد با نتیجه 6 بر صفر پیکان را شکست دهد. انصاری‌فرد در آن بازی، گلهای اول، سوم و چهارم تیمش را در دقایق 36، 48 و 57 زد تا در 21 دقیقه از هت‌تریکش رونمایی کرده باشد.

* مهدی ترابی در 26 دقیقه

در لیگ 22 از هشتمین هت‌تریک قرمز رنگ تاریخ لیگ برتر رونمایی شد. پرسپولیس آن روز در خانه با 4 گل موفق به شکست دادن گل‌گهر شد و کارش برای قهرمانی را یک هفته مانده به آخر فصل تقریبا قطعی کرد. این بار نوبت مهدی ترابی بود که 3 بار دروازه محسن فروزان را در دقایق 23، 33 و 49 باز و در 26 دقیقه هت‌تریکش را کامل کند.

* جواد کاظمیان در 37 دقیقه

سومین هت‌تریک را جواد کاظمیان برای پرسپولیس در لیگ برتر رقم زد. او زننده همه گلهای تیمش در پیروزی خانگی 3 بر یک برابر صنعت نفت بود. کاظمیان در دقیق 26، 52 و 63 دروازه آبادانی‌ها را باز کرد تا بازهم رکورد دقایق طول کشیده برای ثبت هت‌تریک در پرسپولیس شکسته شود؛ این بار فقط 37 دقیقه زمان لازم بود.

* علی کریمی در 47 دقیقه

برای رقم خوردن دومین هت‌تریک در تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس مجبور شد تا هفته دهم لیگ هشتم صبر کند. آن روز پرسپولیس در مشهد با نتیجه 4 بر 3 برابر ابومسلم شکست خورد. زننده هر 3 گل قرمزها، علی کریمی بود که در دقایق 40، 47 و 87 دروازه شهاب گردان را باز کرد. او این اتفاق را در 47 دقیقه رقم زد.

* علی دایی در 49 دقیقه

اولین هت‌تریک پرسپولیس در لیگ برتر مربوط است به هفته اول لیگ سوم. تیم بگوویچ در افتتاحیه با نتیجه 8 بر 2 موفق به شکست دادن پگاه شد. علی دایی در آن بازی، 4 گل زد و پوکر کرد یعنی چیزی فراتر از هت‌تریک. گلهای او در دقایق 38، 70، 87 و 3+90 بود و دومین گل از روی نقطه پنالتی. او برای کامل کردن هت‌تریکش، 49 دقیقه زمان نیاز داشت.

* علی علپور در 49 دقیقه

هت‌تریک هفتم پرسپولیس نیاز به گذشت 7 فصل داشت تا لیگ نوزدهم از راه برسد. آنها در هفته هشتم فصل راهی بوشهر شدند و با برد 5 گله به خانه برگشتند. علی علیپور در آن بازی هت‌تریک کرد و در دقایق 6، 38 و 55 دروازه شاهین را باز کرد. او برای رقم زدن تنها هت‌تریکش در پرسپولیس، 49 دقیقه زمان صرف کرد.

* ایمون زاید در 66 دقیقه

پنجمین هت‌تریک هم مربوط است به لیگ یازدهم و بازهم با حضور ایمون زاید. پرسپولیس آن روز در خانه با نتیجه 4 بر 3 مغلوب راه‌آهن شد. او از ابتدا در زمین حضور داشت و جواب هت‌تریک بهادر عبدی در لباس رقیب را داد. زاید در دقایق 21، 83 و 87 توانست دروازه فرشید کریمی را باز کند. این بار اما این اتفاق 66 دقیقه زمان برد.

* شهاب زاهدی در 67 دقیقه

آخرین هت‌تریک پرسپولیس در لیگ برتر به نام شهاب زاهدی ثبت شد. او در پیروزی 3 یک برابر پیکان در هفته ششم لیگ بیست و سوم، زننده تمام گلهای تیمش بود که آخری از روی نقطه پنالتی زده شد. 13، 72 و 80 دقایقی بود که او موفق به باز کردن دروازه محمد ناصری شد و این یعنی هت‌تریک او در 67 دقیقه شکل گرفت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی