قهرمانی مربی ایرانی به همراه ستاره برزیلی در سوپر لیگ چین + عکس

قهرمانی مربی ایرانی به همراه ستاره برزیلی در سوپر لیگ چین + عکس

پایگاه خبری فوتبالی - شانگهای پورت در حالی، قهرمان سوپر لیگ فوتبال چین شد که یک مربی ایرانی در این تیم حضور دارد.
به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت‌های سوپر لیگ چین در دیداری حساس و مهیج تیم شانگهای پورت در خانه خود یعنی ورزشگاه شانگهای به مصاف شاندونگ تیشان رفت. شانگهای پیش از این بازی با ۵۹ امتیاز در صدر جدول لیگ ۱۶ تیمی چین قرار داشت و شاندونگ نیز با ۵۴ امتیاز در تعقیب این تیم بود.

شاگردان خاویر پریرا سرمربی اسپانیایی شانگهای در این بازی خانگی با یک تساوی نیز می‌توانست قهرمای خود را یک هفته مانده به پایان مسابقات این فصل مسجل کند. این تیم که از حمایت هواداران خود برخوردار بود خیلی زود و در دقیقه ۱۶ توسط وینجون لیو به گل برتری رسید. زننده گل برتری شانگهای در دقایق پایانی نیمه نخست ظرف ۴ دقیقه ۲ کارت زرد گرفت و اخراج شد در حالی که پیش از او موزس بازیکن تیم شاندونگ نیز اخراج شده بود. اما این‌بار در واپسین ثانیه‌های بازی در نیمه نخست دیگر هافبک تیم میزبان نیز اخراج شد تا شانگهای در نیمه دوم به مصاف حریف خود برود.

در نیمه دوم با توجه به ۹ نفره شدن تیم میزبان، شاندونگ حملات زیادی را برای جبران گل خورده انجام داد اما فرناندینیو مهاجم تیمشان در دقیقه ۷۴ اخراج شد تا دو تیم در این بازی حساس دو اخراجی داشته باشند. شاندونگ در دقیقه ۹۰ بازی توسط ژی ون‌نگ به گل مساوی رسید و بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا شانگهای ۶۰ امتیازی شود و با توجه به اختلاف ۵ امتیازی دو تیم این تیم یک هفته مانده به پایان رقابت‌های سوپر لیگ چین قهرمان شود.

نکته جالب توجه در خصوص شانگهای برای علاقه‌مندان به فوتبال ایران آنجاست که یک ایرانی به عنوان مربی در این تیم مشغول به کار است. جهان‌یار محبی به عنوان دستیار خاویر پریرا روی نیمکت شانگهای پورت حضور دارد و با توجه به این که این مربی اسپانیایی اعتقاد ویژه‌ای به دستیار ایرانی خود دارد باید گفت محبی تاثیر بسزایی در قهرمانی شانگهای در این فصل از رقابت‌های سوپر لیگ چین داشته است.

گفتنی است اسکار ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاه چلسی نیز در تیم شانگهای پورت حضور دارد.

9989