چشم آسیا به شاگردان عبدی؛ شما آبروی قاره هستید

چشم آسیا به شاگردان عبدی؛ شما آبروی قاره هستید

پایگاه خبری فوتبالی – نمایندگان قاره کهن بر خلاف انتظار نتایج خوبی در جام جهانی اندونزی نگرفته‌اند

به گزارش فوتبالی، مسابقات جام جهانی نوجوانان وارد مرحله یک هشتم نهایی شد و امروز دو مسابقه هم از این مرحله برگزار شد.

آسیا در این دوره از مسابقات 5 نماینده داشت. اندونزی به عنوان میزبان و تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، ایران و ازبکستان به عنوان 4 تیم برتر قاره جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده بودند.

در حالی که امید می‌‌رفت آسیایی‌ها تورنمنت خوبی را پشت سر بگذارند اما این اتفاق عملا نیفتاده است. اندونزی که میزبان هم بود با کسب دو امتیاز در گروهش سوم شد و در همان مرحله گروهی حذف شد.

کره جنوبی که در مسابقات قهرمانی آسیا نایب قهرمان شده بود تورنمنت ناامید‌کننده‌ای را پشت سر گذاشت و با 3 باخت مقابل فرانسه، آمریکا و بورکینافاسو بدون امتیاز جام را ترک کرد. کره جنوبی به همراه تیم‌های نیوکالدونیا، لهستان، نیوزیلند و کانادا تنها تیم‌هایی بودند که حتی یک امتیاز هم نگرفتند.

از بین نمایندگان قاره آسیا تیم‌‌های ایران، ازبکستان و ژاپن توانستند از مرحله گروهی به مرحله حذفی برسند که در این بین بدون شک ایران بهترین نتایج را گرفت و همه را غافلگیر کرد.

ژاپن مثل ایران 6 امتیاز گرفت و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها راهی مرحله حذفی شد اما امروز این تیم در مرحله یک هشتم با نتیجه دو بر یک به اسپانیا باخت و حذف شد.

در حال حاضر از بین نمایندگان آسیا فقط ایران و ازبکستان در مسابقات باقی مانده‌اند. ازبکستان که با 4 امتیاز و به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرده است روز چهارشنبه باید با تیم قدرتمند انگلیس بازی کند. اغلب پیش‌بینی‌‌ها حکایت از پیروزی انگلیس و حذف ازبکستان دارد.

اما ماجرای ایران متفاوت است. شاگردان حسین عبدی در مرحله گروهی تیم قدرتمند برزیل را شکست دادند و در بازی با انگلیس در یک مسابقه پایاپای به گل دقیقه حریف باختند. برای همین هم آسیا امیدوار است ایران فردا مقابل مراکش به برتری برسد و پرچم قاره را بالا ببرد.

1359