نوجوانان ایران یک (یک) - نوجوانان مراکش یک ( چهار)/ نوجوانان تمرین پنالتی نکرده بودند/ این کابوس برای ما تمامی ندارد

نوجوانان ایران یک (یک) - نوجوانان مراکش یک ( چهار)/ نوجوانان تمرین پنالتی نکرده بودند/ این کابوس برای ما تمامی ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی نوجوانان ایران در ضربات پنالتی شکست خورد و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند.

به گزارش فوتبالی، در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر 17 سال، تیم‌های ملی نوجوانان ایران و مراکش از ساعت 15:30 امروز به مصاف هم رفتند.

این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا بازی مستقیما به پنالتی کشیده شود.

تیم نوجوانان ایران در ضربات پنالتی بازی را با نتیجه 4 بر یک واگذار کرد تا تیم حسین عبدی از گردونه رقابت‌ها حذف شود و مراکش به یک چهارم نهایی صعود کند.

سه‌شنبه 30 آبان

مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان 2023 

ایران – مراکش ساعت 15.30

ترکیب نوجوانان ایران

آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی (89-علیرضا همایی‌فرد)، امیر محمد رزاق نیا، ابوالفضل زمانی (89- علی حسنی)، اسماعیل قلی زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی (66- محمد عسگری) و ابوالفضل موردی (46- کسری طاهری) 

سرمربی: حسین عبدی

ترکیب نوجوانان مراکش

طه بنغوزيل، عبدالحمید آیت بودلال، نوفل الحناشی (40- ایمن العنیر)، حمزه کوتون، فواد الزهوانی، محمد کاتیبا (90- نسیم عزاوزی)، ایوب شیخون (79- زکریا وزان)، سیف‌الدین شلغمو، محمد الحمونی، عبدالحمید معلی (90- آدم بوفندر) و انس العلوی (79- عمران نزیه)

سرمربی: سعید شیبا

شرح گل

ایران یک - مراکش صفر (دقیقه 73؛ اسماعیل قلی‌زاده): یعقوب براجعه در سمت راست زمین نیما اندرز را راه انداخت که ارسال زیبا و چیپ این مدافع راست پیشتاخته از کنار زمین را اسماعیل قلی‌زاده با ضربه سر زد و توپ پس از برخورد به تیرک عمودی تبدیل به گل شد.

گل اول ایران به مراکش

ایران یک - مراکش یک (دقیقه 4+90: نسیم عزاوزی): ارسال توپ از جناح راست زمین توسط حمزه کوتون تبدیل به موقعیت جدی برای مراکش شد که در شلوغی محوطه توپ مقابل پای نسیم عزاوزی افتاد تا این بازیکن پنج دقیقه پس از حضور تعویضی در زمین با شوت محکم گلزنی کند.

گل اول مراکش به ایران<br>


کارت زرد

محمد کاتیبا (62) از مراکش

حسام نفری (84) از ایران

دقایق حساس

دقیقه 7: ارسال نیما اندرز از کرنر سمت راست زمین و ضربه سر درویش‌عالی نزدیک بود ایران را به گل اول بازی برساند که نوفل الحناشی از روی خط توپ را برگشت داد.

دقیقه 15: شوت راه دور درویش عالی از ضربه ایستگاهی میانه زمین دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه مراکش رد شد.

دقیقه 18: نزدیک بود ایران گل اول بازی را روی یک ارسال از سمت راست زمین و شوت ابوالفضل زمانی به ثمر رساند که توپ پس از برخورد به مدافعان مراکش به کرنر رفت.

دقیقه 22: سانتر نیما اندرز بازهم خطرساز شد که ارسال او از سمت راست و ضربه سر ابوالفضل موردی را نوفل الحناشی برای دومین‌بار در این بازی از روی خط برگشت داد و نگذاشت دروازه مراکش باز شود و در ادامه هم توپ روی پای بازیکنان ایران جفت‌و‌جور نشد تا گل اول بازی به ثمر نرسد.

دقیقه 1+45: اولین موقعیت جدی مراکش روی ارسال از کرنر سمت چپ زمین به‌وجود آمد که ضربه سر مهاجم این تیم در دستان آرشا شکوری جای گرفت.

دقیقه 8+45: شوت پای چپ انس العلوی از پشت محوطه جریمه کم‌دقت بود و با فاصله از سمت چپ دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه 52: آرشا شکوری با خروج به موقع از دروازه اجازه نداد ایمن العنیر در موقعیت تک به تک صاحب توپ شود و این فرصت را دفع کرد که البته در این صحنه ایران خوش‌شانس بود که خطایی از سوی این گلر رخ نداد.

دقیقه 52: کسری طاهری لحظاتی بعد از ورود به زمین شانس گلزنی با فرار سریع به محوطه جریمه داشت که ضربه او را طه بنغوزيل به خوبی مهار کرد.

دقیقه 55: محمد الحمونی با فرار عالی از سمت چپ زمین خطرناک ظاهر شد که سرتوپ و شوت فنی دیدنی او را آرشا شکوری با واکنش تماشایی به کرنر  فرستاد.

دقیقه 55: شوت محکم روی پای عبدالحمید معلی از سمت راست به چارچوب دروازه ایران را آرشا شکوری دفع کرد و در ادامه هم در شلوغی محوطه جریمه بازیکنان مراکش از این موقعیت بهره نبردند و در نهایت با خطا روی مدافع ایران خطر از روی دروازه رفع شد.

دقیقه 65: ایمن العنیر با دو دریبل پیاپی وارد محوطه جریمه ایران شد که شوت فنی پای چپ تماشایی او به شکل خطرناکی از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 68: موقعیت جدی برای مراکش ممکن بود این تیم را به گل اول برساند که شوت محکم انس العلوی به مدافعان ایران خورد و به کرنر رفت.

دقیقه 69: آرشا شکوری با دو دفع توپ پیاپی اجازه نداد کرنر مراکش از سمت راست زمین ثمربخش باشد و فرصت جدی گلزنی تیم آفریقایی را دفع کرد.

دقیقه 71: شوت راه دور اسماعیل قلی زاده با اختلاف کم از کنار دروازه مراکش رد شد.

دقیقه 84: ضربه سر فواد الزهوانی به شکل خطرناکی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 85: ضربه ایستگاهی تماشایی زکریا وزان از فاصله 30 متری را آرشا شکوری با واکنش استثنایی دفع کرد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی در محوطه جریمه ایران ماند، اما ضربه سر فواد الزهوانی را مدافعان ایران با جان و دل از روی خط برگشت دادند.

دقیقه 87: ضدحمله سریع ایران می توانست گل دوم را به همراه داشته باشد که ارسال نیما اندرز از میانه زمین به پشت محوطه جریمه مراکش را گلر این تیم با خروج به موقع از محوطه دفع کرد.

دقیقه 3+90: شوت زمینی نیما اندرز از سمت راست محوطه جریمه به تور کنار دروازه مراکش برخورد کرد.

دقیقه 7+90: نسیم عزاوزی توپ ارسالی از سمت راست زمین را با ضربه سر زد که توپ به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 10+90: شوت راه دور آیت بودلال پس از برخورد به مدافع ایران به کرنر رفت.

شما می‌توانید خلاصه این دیدار حساس را در زیر تماشا کنید.

خلاصه بازی نوجوانان ایران و مراکش<br>

7474