ممانعت داور از ایجاد تپه کوچک برفی توسط دروازه‌بان روس!

ممانعت داور از ایجاد تپه کوچک برفی توسط دروازه‌بان روس!

پایگاه خبری فوتبالی - ایگور آکینفیف قصد داشت که در زمان زدن ضربه شروع بازی، یک پایه برفی برای خود ایجاد کند تا در بازی لیگ روسیه میان زسکا مسکو و روستوف بتواند راحت تر شوت بزند اما داور از این کار ممانعت به عمل آورد!

به گزارش فوتبالی، دروازه بان 31 ساله در ترکیب تیم ولادیمیر فدوتوف قرار گرفته بود. تیم زسکا با گلهای فیودور چالوف و ویکتور مندز توانست سه امتیاز ارزشمند را در یک بعد از ظهر سرد در پایتخت روسیه به دست بیاورد. 

دمای هوا در زمان برگزاری بازی منفی پنج درجه سانتی گراد بود و کارکنان ورزشگاه VEB آرنا، بی وقفه تلاش کرده بودند تا برف ها را از بین ببرند و امکان برگزاری بازی را ایجاد کنند. در نهایت شرایط زمین به سطحی رسید که امکان برگزاری بازی در آن وجود داشت و آکینفیف که در 20 سال فوتبال خود در زسکا حضور داشته، سعی کرد که از شرایط برفی بهره ببرد. 

آکینفیف بعد از آن که با دستانش یک کپه برف به عنوان پایه ایجاد کرد و توپ را روی آن قرار داد، با واکنش منفی داور مواجه شد. رافائل شفیعف داور بازی به او یادآوری کرد که حق ندارد که از این تپه کوچک برفی استفاده کند چون چنین اقدامی بر خلاف قوانین فوتبال است. 

جیسون رایت داور استرالیایی در گفتگویی اینترنتی در مورد این تصمیم داور گفت :" هیچ بازیکنی حق ندارد که در طول بازی از ابزارهای کمکی استفاده کند تا راحت تر ضربه بزند. این که یک بازیکن از آشغال یا حتی چمن های درون زمین برای بالا بردن سطح توپ استفاده کند هم غیرقانونی است. 

4125