روزی که گواردیولا برای اولین بار برای بارسلونا بازی کرد

روزی که گواردیولا برای اولین بار برای بارسلونا بازی کرد

پایگاه خبری فوتبالی - در سال 1990 میلادی در چنین روزی بود که پپ گواردیولا برای اولین بار برای بارسلونا به میدان رفت و به این ترتیب دوران حرفه ای او به عنوان بازیکن برای بارسلونا شروع شد.

به گزارش فوتبالی ، پپ گواردیولا پیش از آن که بین سال های 2008 تا 2012 سرمربی بارسلونا باشد، از سال 1984 تا 2001 به عنوان بازیکن در رده های سنی مختلف باشگاه بارسلونا حضور داشته است. البته پپ گواردیولا از سال 1990 بود که وارد تیم اصلی و بزرگسالان بارسلونا شد و به این ترتیب به عنوان بازیکن کار خود را با بارسا شروع کرد.

گواردیولا در لالیگا 1990/91، در هفته پانزدهم رقابت ها اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد. پپ گواردیولا یک هافبک دفاعی بود و مقابل کادیز به میدان رفت. آن بازی در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شد و بارسلونا در نهایت در آن دیدار با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.

در فصل 1990/91 یوهان کرویف سرمربی بارسلونا بود و پپ گواردیولا زیر نظر او اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد. همانطور که گفته شد گواردیولا تا سال 2001 بازیکن بارسلونا بود و در آن سال ها یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، شش قهرمانی لالیگا، 5 قهرمانی در کوپا دل ری، 5 قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا و 2 قهرمانی در سوپرکاپ اروپا به دست آورد.

1470