احتمال تخریب کامل ورزشگاه خاطره ساز منچستریونایتد

احتمال تخریب کامل ورزشگاه خاطره ساز منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی- ورزشگاه خاطره انگیز منچستریونایتد ممکن است برای همیشه تخریب شود.

به گزارش فوتبالی ، ورزشگاه الدترافورد  شهر منچستر ممکن است به زودی به خاطرات بپیوندد. سر جیم رتکلیف که به تازگی ۲۵ درصد سهام باشگاه منچستریونایتد را خریداری کرده و قرار است مدیریت کامل بخش ورزشی باشگاه پرافتخار انگلیس را بر عهده بگیرد به همراه خانواده گلیزر که مالک اکثریت سهام شیاطین سرخ هستند گزینه تخریب کامل ورزشگاه قدیمی الدترافورد و ساخت استادیوم‌ کاملا مدرن و جدید را بررسی خواهند کرد.

طبق برآورد های صورت گرفته ساخت یک استادیوم مدرن و جدید حدود ۲ میلیارد پوند هزینه‌ در بر خواهد داشت . دیگر گزینه مد نظر رتکلیف ، بازسازی کامل الدترافورد فعلی و ارتقای ظرفیت آن تا ۹۲۰۰۰ نفر است که حدود ۸۰۰ میلیون پوند برآورد هزینه شده است.باید دید تصمیم نهایی طی ماه‌های آینده گرفته می شود کدام یک از این دو گزینه پیش رو خواهد بود.

اولدترافورد تاریخ پر فراز و نشیبی را طی عمر بیش از ۱۱۰ ساله خود پشت سر گذاشته است. از مورد استفاده قرار گرفتن به عنوان انبار تجهیزات نظامی و به دفعات هدف بمباران قرار گرفتن طی جنگ جهانی دوم، تا بازسازی های متعدد به منظور افزایش تعداد تماشاچیان و بهبود کیفیت و ظاهر آن که در طی بیش از یک قرن انجام گرفته است. این استادیوم شاهد شادی و غم های فراوان بوده است، از سقوط هواپیمای حامل تمام پرسنل تیم در سال ۱۹۵۸  که تیم را عملا به ورطه نابودی کشاند تا قهرمانی های متعدد در لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان در دوران طلایی مربیگری سر الکس فرگوسن که او را در این ورزشگاه پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر فوتبال انگلیس کرد.

۱۰۰۹