شش گزینه هدایت تیم ملی برزیل؛ از مورینیو تا گواردیولا و سرمربی الهلال

شش گزینه هدایت تیم ملی برزیل؛ از مورینیو تا گواردیولا و سرمربی الهلال

پایگاه خبری فوتبالی - کارلو آنچلوتی اصلی ترین گزینه هدایت تیم ملی برزیل در جام جهانی 2026 تصمیم گرفت که قراردادش را با رئال مادرید تمدید کند. 

به گزارش فوتبالی، پاسخ منفی آنچلوتی، یک معمای جدید را برای سلسائو ایجاد کرده است. حالا انها باید به فکر مربی جدیدی برای خود باشند  چرا که در ماه های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده اند و باید با قدرت در کوپا آمریکا و جام جهانی پیش رو ظاهر شوند.  

مارکا در گزارشی به بررسی گزینه های هدایت تیم ملی برزیل پرداخته است. در حال حاضر فرناندو دینیز سرمربی فلومیننزه به صورت موقت هدایت سلسائو را به عهده دارد. این مربی در ماه های اخیر نتایج ضعیفی کسب کرده اما احتمالا تا کوپا آمریکا در سمتش ماندگار خواهد بود. این مربی به تازگی قهرمان لیبرتادورس شده و با بازیکنان  برزیل به خوبی آشنایی دارد. او در شش بازی در تیم ملی برزیل دو پیروزی، یک تساوی و سه شکست کسب کرده است.  آبل فریرا سرمربی پالمیراس که به تازگی قهرمان لیگ برزیل شده، گزینه بعدی است. این مربی پرتغالی  به خوبی با فوتبال برزیل آشنایی دارد.  ژرژ ژسوس سرمربی پرتغالی الهلال گزینه بعدی است. این مربی تجربه کار در لیگ برزیل را دارد و در سن 69 سالگی می تواند هدایت سلسائو را به عهده بگیرد. رناتو گائوچو بازیکن اسبق تیم ملی برزیل که اخیرا قراردادش با گرمیو به اتمام رسیده، گزینه بعدی است. 

اگر تیم ملی برزیل به دنبال مربیان نامدارتر باشد، می تواند به سراغ ژوزه مورینیو برود. این مربی پرتغالی در پایان فصل به اتمام قراردادش با رم می رسد و مشکلی برای حضور در تیم ملی برزیل ندارد. گزینه رویایی بعدی، پپ گواردیولا است که البته این مربی اسپانیایی تا 2025 با منچسترسیتی قرارداد دارد.

4125