درگذشت اسطوره فوتبال برزیل؛ مردی جنگجو و خرافاتی

درگذشت اسطوره فوتبال برزیل؛ مردی جنگجو و خرافاتی

پایگاه خبری فوتبالی - ماریو زاگالو اسطوره فوتبال برزیل در سن 92 سالگی درگذشت.

به گزارش فوتبالی، زاگالو به عنوان بازیکن و مربی چهار قهرمانی جهان کسب کرد و بخشی از قهرمانی 1970 بود که برخی آن را بهترین تیم تاریخ برزیل می دانند. او که در پست بال چپ بازی می کرد، بخشی از ترکیب قهرمانی سلسائو در جام جهانی 1958 بود و چهار سال بعد نیز از همین جام دفاع کرد. 

زاگالو بعد از آن وارد دنیای مربیگری شد و در سال 1970 با پله، ژرزینیو، ریولینو و تستائو قهرمان جهان شد. او در سال 1994 نیز به عنوان کمک مربی به قهرمانی جهان رسید و اولین شخصیت تاریخ بود که به عنوان بازیکن و مربی قهرمان جهان شد.

خانواده زاگالو در پیامی اینستاگرامی، او را "قهرمان ابدی جهان" نامیدند و نوشتند:" یک پدر متعهد، یک پدربزرگ دوست داشتنی، یک پدرشوهر دوست بامحبت، یک دوست  متعهد، یک حرفه ای پیروز و یک انسان بزرگ. او یک غول اسطوره ایست، ورزشکاری میراثی از دستاوردهای بزرگش را برای ما به جای گذاشت.  از خداوند به خاطر زمانی که توانستیم در کنار تو سپری کنیم، سپاسگزار هستیم."

زاگالو در سال 1931  متولد شد که در ابتدا رویایش این بود که راننده خودروهای مسابقه ای شود اما به خاطر این که سطح بینایی بالایی نداشت، قید آن را زد. او بعد از ان به سراغ تحصیل در رشته حسابداری رفت و پس از حضور در یک تیم محلی در اوقات فراغتش به صورت اتفاقی فوتبالیست شد.  زاگالو مردی اهل چالش بود که از جنگیدن با منتقدانش دست نمی کشید. به طور مثال او بعد از قهرمانی کوپا آمریکا 1997 به سوی دوربین های تلویزیونی رفت و گفت:" باید با من کنار بیایید!"

زاگالو به شدت خرافاتی بود و مدعی بود که شماره 13 برایش خوش شانسی می آورد. او در روز سیزدهم ماه ازدواج کرد و حتی یک بار به شوخی گفت که در ساعت 13 روز 13 ژولای 2013 از مربیگری بازنشسته می شود! زاگالو با آلسینا ده کاسترو ازدواج کرده بود که همسرش در سال 2012 درگذشت. آنها چهار فرزند با همدیگر داشتند.

4125