رونمایی از سرشناس‌ترین هوادار طارمی

رونمایی از سرشناس‌ترین هوادار طارمی

پایگاه خبری فوتبالی- مایکل اوون به عنوان فوتبالیستی که دوست دارد به ایران سفر کند خیلی هم با ایران و فوتبال آن بیگانه نیست.

به گزارش فوتبالی، زمانی شناخت دیگران از فوتبال ایران فقط به علی دایی محدود می‌شد. هر جا که نامی از ایران حتی در مسائل غیرفوتبالی برده می‌شد همه به نام علی دایی اشاره می‌کردند. در چند سال اخیر اما حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های معتبر و کارکردن با مربیان بزرگ باعث شده تا این شناخت وسیع‌تر شود.

 حالا فوتبال ایران برای خارجی‌ها شناخته شده‌هایی غیر از علی دایی هم دارد. به همین دلیل است که وقتی از مایکل اوون در مورد بازیکنان تیم ملی پرسیده می‌شود با چند بازیکن آشناست.

 او در مورد بازیکنانی که از تیم ملی ایران می‌شناسد گفت: «می‌دانم که بعضی از بازیکنان ایرانی در لیگ برتر انگلیس هم بازی کرده‌اند. بازیکنانی در تیم‌هایی مثل بولتون، برنتفورد. فکر می‌کنم 5 بازیکن در لیگ برتر بازی کرده‌اند. البته اسم آن‌ها را نمی‌دانم فقط آن بازیکنی را که در برنتفورد بازی می‌کرد کمی به خاطر دارم.»

شناخت مایکل اوون از طارمی کمی بیش از بقیه بازیکنان ایرانی است: «یک بازیکن ایرانی است که در پورتو بازی می‌کند. می‌دانم که در لیگ قهرمانان هم به میدان رفته و یک گل هم به لیورپول زده است. به عنوان یک مهاجم برای او احترام زیادی قائلم. او فراز و نشیب عالی در کارنامه خودش داشته است.»

مایکل اوون بعد از بازی ایران مقابل آرژانتین با گذاشتن پستی از عملکرد شاگردان کی‌روش تجلیل کرده بود. البته با توجه به مدت زمان زیادی که از آن بازی گذشته اوون خیلی نظر خود در مورد آن بازی را به خاطر ندارد:«من همیشه بعد از تمام بازی‌ها چیزی می‌نویسم و بعد از بازی ایران هم فکر کردم باید یک مطلب خوبی برای بازی ایران بنویسم. من چندین بار در دوران حرفه‌ای خودم با آرژانتین بازی کردم. آنها تیم دشواری هستند و فکر می‌کنم در آن بازی ایران عملکرد خوبی داشت. شما همیشه لازم نیست برنده شوید تا همه شما را تحسین کنند. در آن بازی ایران کاری کرد که همه مردم دنیا به آن احترام بگذارند.»

4326