پیش‌بازی ایران - هنگ‌کنگ؛ انتظار برد پرگل قبل جنگ صدرنشینی

پیش‌بازی ایران - هنگ‌کنگ؛ انتظار برد پرگل قبل جنگ صدرنشینی

پایگاه خبری فوتبالی - ایران در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود.

به گزارش فوتبالی، تیم امیر قلعه‌نویی در حالی مقابل هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد که چندی قبل در تهران توانسته بود با نتیجه پر گل چهار بر صفر از سد این تیم شرق آسیایی در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ بگذرد و حالا ملی‌پوشان باید دوباره مقابل این تیم قرار بگیرند.

تیم ایران از لحاظ ارزش بازیکنان، تفاوت چشمگیری با حریف فردای خود دارد به طوری که ارزش‌گذاری تیم ملی در سایت ترانسفر مارکت تقریبا ۸ برابر بیشتر از هنگ‌کنگ است. همچنین گران‌ترین بازیکن حریف، مت اوور مهاجم هدف آن‌ها با ارزش ۵۰۰ هزار یورو برآورد شده و این در حالی است که ارزش‌گذاری مهدی طارمی به عنوان گران‌ترین بازیکن ایرانی ۱۲ میلیون یورو است.

لازم به ذکر است تیم‌های ایران و هنگ‌کنگ، پیش از این ۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم یوزها کسب ۶ پیروزی بوده و هنگ‌کنگ هم در سال‌های بسیار دور ‌و در یک بازی دوستانه توانسته یک بار بر ایران با نتیجه یک بر صفر غلبه کند.

گلزن‌ترین بازیکن ایرانی برابر هنگ‌کنگ هم سردار آزمون و غفور جهانی با ۳ گل زده هستند که آزمون دو‌ گل خود را در بازی گذشته دو تیم به ثمر رسانده و باید دید با گلزنی مجدد می‌تواند خود را به تنهایی به عنوان به بهترین بازیکن ایران برابر این حریف شرق آسیایی تبدیل کند یا نه.

نتیجه بازی گذشته: ایران با نتیجه ۴ بر ۱ از سد فلسطین گذشت و هنگ‌کنگ با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب امارات شد.

وضعیت در جدول: ایران با سه امتیاز و تفاضل گل ۳+ در صدر جدول قرار دارد و هنگ‌کنگ بدون امتیاز و با تفاضل گل منفی دو در رده سوم حضور دارد.

مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ قطر

ایران - هنگ‌کنگ

جمعه ۲۹ دی ساعت ۲۱

ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

1997