توضیحات دلهره‌آور پزشک استقلال درباره مصدومیت یامگا: طی 22 سال فعالیت فوتبالی‌ام چنین چیزی ندیده بودم!

توضیحات دلهره‌آور پزشک استقلال درباره مصدومیت یامگا: طی 22 سال فعالیت فوتبالی‌ام چنین چیزی ندیده بودم!

پایگاه خبری فوتبالی- پزشک تیم استقلال می گوید مصدومیت کوین یامگا بسیار جدی و نادر بوده است.

به گزارش فوتبالی، سه روز پیش در جریان تمرین استقلال، کوین یامگا، مهاجم فرانسوی تیم از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد و بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان منتقل گردید.

هم اکنون، محمدعلی زارع، پزشک تیم استقلال به تشریح مصدومیت یامگا پرداخته و درباره روند درمان این بازیکن توضیحاتی را ارائه کرده است.

او درباره مصدومیت یامگا اینطور میگوید: «متاسفانه کوین دچار حادثه ای شد که اگر بخواهم شدتش را توضیح بدهم، باید بگویم طی 22 سال فعالیت فوتبالی ام چنین چیزی ندیده بودم. شاید بتوان گفت در لیگ کشورهای دیگر هم مصدومیتی به این شدت نبوده است. این اتفاق بسیار نادر بود و برخورد استوک یکی از بازیکنان به چشم چپ یامگا باعث شد این بازیکن دچار خونریزی نسبتا شدیدی شود. همانجا مشخص شد که آسیب کاملا جدی است، چه از نظر آسیب به استخوان صورت و چه بافت نرم این بازیکن.»

مهمترین آسیب بیمار از ناحیه چشم بود

وی افزود: «خوشبختانه با امکانی که باشگاه تدارک دیده بود، اقدامات اولیه به نحو احسنت انجام شد و بعد از ثبات بخشیدن به وضعیت بیمار، او کاملا احیا شد و سپس به بیمارستان منتقل شد. در آنجا پس از جلسه ای که با پزشکان داشتیم مشخص شد مهمترین آسیب بیمار از ناحیه چشم است، لذا بلافاصله کوین به یکی از بهترین بیمارستان های ایران منتقل شد که اساتید بزرگی در زمینه چشم آنجا فعالیت دارند. بلافاصله تیمی از اساتید برجسته تشکیل شد و با توجه به شدت حادثه بیمار سریعا به اتاق عمل منتقل شد.»

مجرای اشکی بیمار کاملا از بین رفته بود

پزشک استقلال درخصوص جراحی چشم یامگا گفت: «تا الان دو بار جراحی روی چشم این بازیکن انجام شده که خوشبختانه این عمل ها کاملا موفقیت آمیز بود. برای توضیح بیشتر باید بگویم مجرای اشکی بیمار کاملا از بین رفته بود که توسط تیم جراحی ترمیم شد. در حال حاضر یک درمان طبی روی این بازیکن انجام می‌گیرد که هدف این است فشار از روی عصب چشم برداشته شود تا به مرور بینایی این بازیکن برگردد.»

باز هم عمل جراحی نیاز است

زارع در خصوص بینایی یامگا گفت: «مشکل اینجاست که متاسفانه هنوز بینایی این بازیکن کامل نیست. به احتمال زیاد نیاز به جراحی های دیگر هم خواهد بود که طی روزها و هفته های آینده به آن رسیدگی خواهیم کرد.»

هواداران برای کوین دعا کنند

پزشک استقلال در پایان گفت: «انشالله روند درمان این بازیکن به خوبی پیش برود و از هواداران عزیز درخواست دارم برای کوین دعا کنند تا بینایی‌اش به طور کامل برگردد. زیرا در اثر تروما عصب چشمی دچار شوک می‌شود و زمان می‌برد تا کاملا به حالت طبیعی برگردد.»

7474