شگفتی باورنکردنی؛ عراق صدرنشینی‌اش را قطعی کرد؟

شگفتی باورنکردنی؛ عراق صدرنشینی‌اش را قطعی کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی – عراق با شکست دادن ژاپن اولین شگفتی بزرگ جام ملت‌های آسیا 2023 را رقم زد.

به گزارش فوتبالی، در یکی از عجیب‌ترین بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2023 دقایقی پیش تیم ملی عراق موفق شد با نتیجه دو بر یک مدعی اول قهرمانی یعنی ژاپن را شکست بدهد. 

عراقی‌ها در همان نیمه اول توسط ایمن حسین به دو گل رسیدند. تلاش ژاپن برای جبران این دو گل به جایی نرسید و فقط یک گل به عراق زدند. تنها گل ژاپن در دقیقه 3+90 زده شد.

شاید کمتر کسی پیش‌بینی چنین نتیجه‌ای را می‌کرد. حتی دیروز در برنامه جام آسیا 2023 که از شبکه ورزش پخش می‌شد جواد خیابانی 30 درصد شانس پیروزی را به عراق داده بود اما تحت فشار خداداد عزیزی ناچار شد شانس پیروزی عراق را تا دو درصد پایین بیاورد!

واقعیت هم این است که با روندی که ژاپن تا قبل از بازی‌های جام ملت‌های آسیا داشت همه این تیم را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانستند. هر چند با دو گلی ژاپن از ویتنام در بازی اول دریافت کرد تردیدهایی درباره قدرت ژاپن به وجود آمده بود.

حالا با شکست ژاپن مقابل عراق همه پیش‌بینی‌ها در این گروه به هم ریخت. عراق با 6 امتیاز از دو بازی اول است و ژاپن با دو بازی و 3 امتیاز دوم. از ساعت 18:00 هم دو تیم اندونزی و ویتنام در این گروه با هم بازی می‌کنند که این بازی برای بیشتر برای تعیین تیم سوم اهمیت دارد.

در بازی‌های روز آخر تیم ملی عراق باید با ویتنام بازی کند و ژاپن با اندونزی. عراق حتی با یک تساوی هم صدرنشینی‌اش را در گروه قطعی می‌کند. حتی می‌شود گفت صدرنشینی عراق در این گروه تقریبا قطعی است. چون این تیم الان 6 امتیازی است. عراق اگر در بازی آخر ببازد و ژاپن بازی آخرش را ببرد هر دو تیم 6 امتیازی می‌شوند. اما عراق بازی رودررو را برده است و صدرنشین خواهد ماند. 

فقط ممکن است ویتنام معادلات این گروه را به هم بزند. این تیم اگر امروز اندونزی و در بازی آخر عراق را ببرد 6 امتیازی می‌شود و در این صورت 3 تیم 6 امتیازی خواهیم داشت.

1359