دفاعیه ویژه قلعه‌نویی از تیم ملی؛ در کافا 5 گل به قرقیزستان زدیم!

دفاعیه ویژه قلعه‌نویی از تیم ملی؛ در کافا 5 گل به قرقیزستان زدیم!

پایگاه خبری فوتبالی– بخشی از کنفرانس سرمربی تیم ملی قبل از بازی با امارات به دفاع امیر قلعه‌نویی، از عملکرد خودش و همکارانش اختصاص داشت

به گزارش فوتبالی، امیر قلعه‌نویی برای دفاع از خودش و تیمش به تورنمنت کافا که اواخر خرداد ماه برگزار شد اشاره کرد و گفت:" انتقاد باید بشود اما تخریب فرق دارد. خیلی‌ها به ما انتقاد کردند که چرا رفتید تورنمنت اردن؟ الان چهار تیم آنجا چه جایگاهی دارند؟ گفتند چرا رفتید تورنمنت کافا. . دیروز قرقیزستان با ۹ نفر مقابل عربستان ایستاد اما ایران در تورنمنت کافا پنج گل وارد دروازه قرقیزستان کرد. حقانیت ما در این مسابقات ثابت شده است."

تیم ملی ایران در تورنمنت کافا پس از شکست دادن تیم‌های افغانستان و قرقیزستان و ازبکستان قهرمان شد. اما کارشناسان فوتبال در ایران معتقد بودند که سطح این تورنمنت بالا نبوده است و دستاوری برای تیم ملی ایران نداشته است.

حتی خود قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی فینال با ازبکستان گفته بود: "من از مسئولان کافا چه در قرقیزستان و چه در ازبکستان تشکر می‌کنم، اما همان‌طور که در قرقیزستان گفتم اینجا هم می‌گویم که امیدوارم در دوره‌های بعد این مسابقات با کیفیت بالاتری انجام شود. شروع هر کار سختی‌های خودش را دارد و این طبییعی است. کافا اولین دوره‌ای است که در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و قطعاً کمبودهایی دارد، اما امیداورم در دوره‌های بعد باکیفیت‌تر برگزار شود."

در واقع خودِ قلعه‌نویی هم در آن زمان باور داشته که این تورنمنت، سطح بالایی نداشته است.

1359