یک توافق همگانی؛ بهترین بازیکن جام اینجاست!

یک توافق همگانی؛ بهترین بازیکن جام اینجاست!

پایگاه خبری فوتبالی – ستاره تیم ملی قطر فارغ از 3 گل و یک پاس گلی که ثبت کرده است بسیار زیبا و موثر بازی می‌کند

به گزارش فوتبالی، شب گذشته مسابقات گروه A جام ملت‌های آسیا به پایان رسید و تیم ملی قطر با 3 برد متوالی مقابل تیم‌های لبنان، تاجیکستان و چین به عنوان صدرنشین مقتدرانه به مرحله حذفی صعود کرد

قطر که پس از جام جهانی 2022 و با هدایت کارلوس کی‌روش نمایش و نتایج خوبی نداشت در آستانه مسابقات تصمیم به تغییر مربی گرفت و تین‌تین مارکز را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.

این تغییر نتیجه مثبتی داشت و قطر با ارائه بازی‌های منسجم و قدرتمندانه توانست به مرحله حذفی صعود کند. قطر ستاره‌های مطرحی را در ترکیب دارد اما اگر از فوتبالدوستان درباره بهترین بازیکن این تیم بپرسد بدون شک «اکرم عفیف» بیشترین رای را خواهد آورد.

اما درخشش عفیف فراتر از این حرف‌هاست. به عقیده خیلی از کارشناسان فوتبال در آسیا، عفیف تا اینجا بهترین بازیکن جام بوده است. نه به خاطر 3 گلی که زده چون آیمن حسین عراقی هم 3 گل زده است. البته عفیف شب گذشته پاس گل زیبای حین الهیدوس را هم از روی نقطه کرنر برایش فرستاد.

عفیف در تیم پرستاره قطر به شدت درخشان و موثر بازی می‌کند. بازی او کاملا به چشم می‌آید. ریتم حملات قطر را او تنظیم می‌کند و با تسلط و هوش بالایی که دارد نبض بازی تیمش را در اختیار می‌گیرد.

درخشش ستاره السد قطر در تیم ملی مربوط به دیروز و امروز نیست. او در دوره قبلی جام ملت‌ها هم در تیم منتخب جام قرار گرفت. جالب این که عفیف در کل دوره قبلی فقط یک گل زد. آن هم گل سوم قطر به ژاپن در بازی فینال بود که آخرین گل تورنمنت هم بود. با این وجود در کل تورنمنت به قدری موثر و درخشان بازی کرد که برای تیم منتخب جام هم انتخاب شد. عفیف در سال 2019 به عنوان مرد سال فوتبال آسیا هم رسید.

نکته عجیب درباره عفیف این است که با 27 سال سن توانسته است 105 بازی برای تیم ملی قطر انجام بدهد! او در این تعداد بازی موفق شده 30 گل برای قطر بزند و بدون تردید امید اصلی قطری‌ها برای تکرار قهرمانی دوره گذشته هم هست.

1359