کلوپ سبک بازی ستاره آرژانتینی لیورپول را متحول کرد

کلوپ سبک بازی ستاره آرژانتینی لیورپول را متحول کرد

پایگاه خبری فوتبالی- سبک بازی الکسیس مک‌آلیستر زیر نظر یورگن کلوپ تغییر کرده و این ستاره آرژانتینی خصوصیت‌های دفاعی بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش فوتبالی، هدف اصلی یورگن کلوپ در فصل نقل و انتقالاتی تابستان 2023، بازسازی خط هافبک قرمزهای مرسی ساید بود. یکی از خریدهایی که لیورپول برای دستیابی به این هدف انجام داد، الکسیس مک‌آلیستر، ستاره آرژانتینی تیم برایتون بود.

مک‌آلیستر که در جام جهانی 2022 قطر نشان داده بود بازیکن مستعد و توانمندی است، مورد توجه یورگن کلوپ و کادر فنی لیورپول قرار گرفت و در تابستان به جمع قرمزها پیوست.

او در برایتون و زیر نظر روبرتو دی زربی، بیشتر نزدیک به دروازه بازی می‌کرد و نقش تاثیرگذاری در طراحی حملات برایتون داشت. او در تاکتیک‌های سرمربی ایتالیایی، خصوصیت تهاجمی بیشتری داشت و می‌توانست گل‌ها و پاس گل‌های بیشتری به ثبت برساند.

اما پس از انتقال به لیورپول، یورگن کلوپ از او در نقش متفاوتی بازی گرفت. مک‌آلیستر یک خط به عقب‌تر رفته و پشت سر سایر هافبک‌ها، فرماندهی خط میانی لیورپول را بر عهده گرفته است. او معمولا نزدیک‌ترین هافبک به مدافعین است و توپ را از خطوط عقب زمین دریافت می‌کند و سپس به خطوط جلوتر انتقال می‌دهد. هافبک آرژانتینی وظایف دفاعی بیشتری در این فصل داشته است.

او نسبت به فصل گذشته تکل‌های بیشتری زده، کنش‌های دفاعی بیشتری داشته و در دوئل‌های بیشتری شرکت کرده است. همچنین اگر نگاهی به آمار بیشترین اقدام به تکل توسط یک بازیکن لیورپول در ۳ فصل گذشته در یک بازی لیگ برتری بیاندازیم، می‌بینیم که مک‌آلیستر در صدر لیست قرار دارد. او در دیدار مقابل بورنموث 9 تکل و در دیدار دیشب تیمش برابر چلسی 8 تکل زد که بهترین آمار میان بازیکنان لیورپول در 3 فصل اخیر است.

1428