ثبات از نوع سامورایی؛ موریاسو برکنار نمی‌شود

ثبات از نوع سامورایی؛ موریاسو برکنار نمی‌شود

پایگاه خبری فوتبالی – علیرغم باخت غیر منتظره تیم ملی ژاپن در بازی مقابل ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا سرمربی این تیم تغییر نخواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، عصر امروز تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ایران قرار گرفت و علیرغم این که در نیمه اول با یک گل پیش افتاده بود اما در نهایت دو بر یک باخت و حذف شد.

شکست ژاپن در این مسابقه غیر منتظره بود. اغلب نظرسنجی‌ها در خود ژاپن، در ایران و حتی در سایت‌های معروف و پربازدید نشان می‌دادند که فوتبالدوستان در همه جای دنیا برای ژاپن شانس بیشتری برای پیروزی قائل هستند.

جریان مسابقه هم در ابتدای بازی و در کل نیمه اول به سود ژاپن بود. اما در نیمه دوم همه چیز به هم ریخت و ایران برتری همه جانبه و قابل ملاحظه‌ای در زمین داشت. در نهایت هم ژاپن واکنش مناسبی به حملات ایران نداشت و دو گل خورد و با جام آسیایی خداحافظی کرد.

برخی رسانه‌ها هاجیمه موریاسو سرمربی ژاپن را مقصر اصلی نمایش منفعلانه و ضعیف ژاپن در نیمه دوم می‌دانستند و معتقد بودند این شکست برای این که او برکنار شود کفایت می‌کند. 

اما فدراسیون فوتبال ژاپن اعلام کرد از موریاسو حمایت می‌کند. کوزو تاشیما، رئیس JFA در مصاحبه‌ای پس از شکست ژاپن و حذف مقابل ایران، تضمین داد که هاجیمه موریاسو هدایت تیم ژاپن را برعهده خواهد داشت.

او گفت: «ما اصلاً به این موضوع فکر نمی‌کنیم. شکست‌هایی از این دست در آسیا نیز اتفاق می‌افتد. همان طور که آلمان و اسپانیا را شکست دادیم. ما می‌خواهیم این را به یک فرصت مثبت و انگیزه تبدیل کنیم.»

تاشیما درباره برداشت خودش از بازی امروز گفت: «اول باید این نتیجه را قاطعانه بپذیریم. متأسفانه اتفاقات به این شکل افتاد، اما منطقاً ایران در نیمه دوم بهتر بود. این منجر به ناامیدی نهایی با پنالتی شد. مهم این نیست که چه کسی، بلکه همه تیم عصبی بودند که منجر به نتیجه بازی شد.»

سایت معروف ESPN هم در گزارشی که از این بازی منتشر کرد مدعی شد علیرغم این که پیش از شروع مسابقات، تیم ملی ژاپن تیم محبوبِ تورنمنت بود هواداران ژاپن گلایه‌ای از موریاسو ندارند.

به این ترتیب روشن شده که خبری از تغییر در کادر فنی تیم ملی ژاپن نیست و سامورایی‌ها با موریاسو ادامه خواهند داد.

1359