قطر به ایران نرسید، موش و گربه بازی ادامه دارد

قطر به ایران نرسید، موش و گربه بازی ادامه دارد

پایگاه خبری فوتبالی- رکورد ویژه تیم ملی در تاریخ جام ملتها که در معرض خطر قرار داشت به لطف کشیده شدن ترمز قطر توسط ازبکستان، به منطقه امن رسید و کماکان دراختیارمان باقی ماند.

به گزارش فوتبالی، این رکورد، بردهای پیاپی بود که قطر به 2 قدمی‌اش رسید ولی نتوانست آن را بشکند. عنابی‌ها البته یکی دیگر از رکوردهای‌مان را همچنان تهدید می‌کنند که آنهم با شکست دادن‌شان در نیمه‌نهایی کاملا از دسترس‌شان خارج خواهد شد.

* برد پیاپی

این رکورد متعلق است به تیم ملی ایران با ثبت 13 برد پیاپی. تیم ملی در جام ملتهای 1968، 1972 و 1976 همه بازیهایش را برد و صاحب این رکورد شد. 4 بازی در جام ملتهای 1968، 1+4 بازی در جام ملتهای 1972 و 4 بازی در جام ملتهای 1976 که مجموعا 13 بازی را شامل می‌شود. تساوی برابر سوریه در اولین بازی مرحله گروهی جام ملتهای 1980، این روند را از بین برد.

سریال بردهای پیاپی قطر روی عدد 11 متوقف شد. آنها هر 7 بازی‌شان در جام ملتهای 2019 را بردند و با شکست دادن امثال امارات، عربستان، کره جنوبی و ژاپن فاتح بازیها شدند. در این دوره و در خانه هم 4 برد پیاپی کسب کردند تا اینکه به سد ازبکستان در یک‌چهارم خوردند و با ثبت مساوی، روی 11 برد پیاپی توقف کردند.

هیچ تیم دیگری در تاریخ جام ملتها نتوانسته تعداد بردهای سریالی‌اش را دورقمی کند. این عدد در بهترین حالت برای کره جنوبی 5 و برای ژاپن 6 است و درباره عربستان به 4 هم نمی‌رسد.

* بدون باخت

اولین شکست تیم ملی در تاریخ جام ملتها، برابر کویتِ میزبان در جام ملتهای 1980 رقم خورد. ایران با 15 برد و 2 مساوی برابر کویت در نیمه‌نهایی قرار گرفت و 2 یک باخت. این عدد 17، تبدیل به رکورد بازیهای پیاپی بدون باخت در تاریخ جام ملتها شد که به ایران تعلق دارد.

با ثبت تساوی برابر ازبکستان و 3 باخت پیاپی در مرحله گروهی جام ملتهای 2015، قطر توانسته بدون باخت 12 بازی متوالی را سپری کند. آنها برای رسیدن به رکورد تیم ملی البته راه زیادی در پیش دارند.

شکست قطر در نیمه‌نهایی، تهدید رکورد بازیهای سریالی بدون باخت جام ملتهای که دراختیار ایران است را به طور کامل از بین می‌برد و آن را برای حداقل 3 دوره دیگر از گزند رقبا در امان می‌دارد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی