ثروتمندترین ورزشکار دنیا که حتی از رونالدو هم بیشتر سرمایه دارد

ثروتمندترین ورزشکار دنیا که حتی از رونالدو هم بیشتر سرمایه دارد

پایگاه خبری فوتبالی - شاید برخی تصور کنند که کریستیانو رونالدو با قرارداد 500 میلیونی با النصر به پردرآمدترین ورزشکار تاریخ تبدیل می شود اما این طور نیست.

به گزارش فوتبالی، ثروت یک تنیسور سابق که در حال حاضر میلیاردر است باعث می شود که هنوز کریستیانو راهی طولانی در پیش داشته باشد. "یون تیریاک" با وجود آن که در سال 1979 از تنیس بازنشسته شد اما ثروتی معادل 1.2 میلیارد پوند را دارد.  البته او در دوران ورزش خود ثروت چندانی کسب نکرد و درامدزایی او مربوط به پایان این دوران بوده است.

تیریاک از دنیای تنیس فقط 200 هزار پوند درامدزایی کرد و بهترین موفقیتش در مسابقات گرنداسلم به حضور در نیمه نهایی ویلمبدون برمی گردد. تنیسور اهل رومانی اما بعد از آن سرمایه گذاری هایی را داشت که باعث شد تا به یکی از ثروتمندترین مردان دنیا تبدیل شود.  در حال حاضر این تنیسور سابق، ثروتی بیشتر از مجموع سرمایه های کریستیانو رونالدو و لبران جیمز را دارد.

تیریاک که در حال حاضر 83 سال سن دارد، به لطف سرمایه گذاری در حوزه املاک، خدمات مالی و سایر تجارت ها توانسته درآمد فوق العاده ای داشته باشد. او در سال 2007 به اولین میلیاردر کشور رومانی تبدیل شد که در پارکینگ خود 400 خودروی لاکچری و موتور را دارد. 

ثروت رونالدو در سال 2022 حدود 400 میلیون پوند تخمین زده می شد که حتی با قراردادش با النصر نیز به این میلیاردر رومانیایی نمی رسد. ستاره 39 ساله یکی از پردرآمدترین ورزشکاران دنیا در سالهای اخیر در کنار لیونل مسی، نیمار، لوییز همیلتون و رافا نادال بوده است. 

4125