یک دلیل برای ترس قطر از ایران؛ دروازه‌بانی که 4 گل خورد

یک دلیل برای ترس قطر از ایران؛ دروازه‌بانی که 4 گل خورد

پایگاه خبری فوتبالی- حریف عصر امروز تیم ملی در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا شباهت زیادی به همان تیمی دارد که فینال تورنمنت اردن مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار گرفت اما تغییراتی در خط دفاعی داشته است.

به گزارش فوتبالی، هر وقت حریف تیم ملی ایران قرار است یک تیم عربی باشد، فارغ از نام و قدرتش یک نگرانی مضاعفی به وجود خواهد آمد. تیم‌های عربی حتی اگر در بازی با ایران بازنده هم بودند با مسائل داخل و خارج از زمین ما را به دردسر انداخته‌اند.

تیم ملی قطر هم که حالا عنوان میزبان رقابت‌ها را هم یدک می‌کشد از این قاعده مستثنی نیست. فارغ از همه دل‌نگرانی‌ها اما یک خاطره خوب روحیه ملی‌پوشان ایران را برای این بازی بالا می‌برد. آخرین بازی ایران و قطر با حضور کارلوس کی‌روش به برد 4 گله تیم امیرقلعه‌نویی ختم شد.

 درست است که حالا دیگر کی‌روش روی نیمکت عنابی‌ها نمی‌نشیند و تغیرات دفاعی، این تیم را به بهترین خط دفاعی جام تبدیل کرده است اما خط حمله ایران به خوبی می‌داند که گل‌زدن به آنها خیلی هم کار سختی نیست. 

دروازه‌بان تیم ملی قطر در آن بازی همان کسی بود که مهار پنالتی‌هایش مقابل ازبکستان او را به یکی از ستاره‌های جام تبدیل کرد.

مشعل برشم که 3 پنالتی ازبکها را مهار کرد چند ماه گذشته و جلوی ایران، 4 گل خورد. او با خط دفاعی که فقط یک بازیکن مشترک با آن بازی دارد این بار برای اعاده حیثیت می‌آید.

طارق سلمان تنها مدافع مشترکی است که در ترکیب احتمالی قطر و بازی قبلی با ایران حضور خواهد داشت. احتمالا سه مدافع دیگر در این بازی کاملا متفاوت خواهند بود و این از جمله تغییراتی است که مارکس لوپز برای تقویت فاز دفاعی تیمش انجام داده است.

4326