بی‌توجهی عجیب کادر فنی ایران به اکرم عفیف؛ 90 دقیقه در زمین درخشید!

بی‌توجهی عجیب کادر فنی ایران به اکرم عفیف؛ 90 دقیقه در زمین درخشید!

پایگاه خبری فوتبالی– فوق ستاره قطر‌ی‌ها بدون کمترین مزاحمتی در زمین ایران پابه توپ می‌شد و هر کاری که دلش می‌خواست انجام می‌داد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران که در آستانه رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا 2023 قطر بود در بازی نیمه نهایی مقابل تیم میزبان با نتیجه 3 بر دو شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

ایران در حالی بازی را باخت که خیلی زود و با گل سردار آزمون در دقیقه 4 از حریف پیش افتاد بود. اما تا قبل از پایان نیمه اول دو گل خورد و بازنده به رختکن رفت. در شروع نیمه دوم علیرضا جهانبخش با یک پنالتی بازی را به تساوی کشاند اما در دقیقه 82 معز علی گل سوم قطر را زد و میزبان با حفظ این برتری مسابقه را با برد تمام کرد.

بدون هیچ تردیدی بهترین بازیکن زمین اکرم عفیف بود. او تا قبل از این بازی هم نمایش‌های بسیار خوبی در جام ملت‌های 2023 داشت و یکی از بهترین بازیکنان جام بود.

خیلی روشن بود که کادر فنی تیم ملی ایران باید به فکر مهار این بازیکن باشد. اما عفیف از همان آغاز مسابقه نشان داد در فرم بسیار خوبی به ثمر می‌برد و می‌تواند خط دفاع ایران را به دردسر بیندازد.

عفیف در دقیقه 17 پاس گل اول قطر را به جاسم جابر عبدالسالم داد و شوت این بازیکن بعد از برخورد به پای سعید عزت‌اللهی وارد دروازه علیرضا بیرانوند شد. عفیف در دقیقه 43 هم روی یک حرکت انفرادی دیدنی وارد محوطه جریمه ایران شد و توانست با یک شوت دقیق گل دوم قطر را بزند.

روی گل سوم قطر هم سانتر اول را عفیف انجام داد که شجاع خلیل‌زاده آن را خوب دفع نکرد و توپ در یک رفت و برگشت زیر پای معز علی افتاد و با ضربه این بازیکن وارد دروازه ایران شد.

اکرم عفیف فقط در این 3 صحنه نبود که موثر عمل کرد. او در همه دقایق بازی روی خط دفاع ایران فشار آورد و هر کاری دلش خواست با توپ و مدافعان ایران انجام داد. کاملا روشن بود که او مرد کلیدی قطری‌هاست و همه توپ‌ها به او ختم می‌شود.

اما کادر فنی ایران به شکل عجیبی راهی برای مهار این بازیکن پیدا نکرد و اکرم تا لحظه سوت پایان بازی، آزادانه در زمین چرخید و کارش را انجام داد. حتی اگر مهار عفیف غیر ممکن بود می‌شد ارتباط بقیه بازیکنان قطر را با او قطع کرد. چون بازیکنان قطر در همه دقایق به دنبال رساندن توپ به عفیف بودند. اما این کار هم انجام نشد. 

جالب این که امیر قلعه‌نویی در پایان مسابقه مدعی شد آنالیز خوبی از تیم ملی قطر صورت گرفته است. اما لزوم مهار بازیکنی که در این تورنمنت در 6 بازی 5 گل زد و 3 پاس گل داد و میانگین نمراتش در بازی‌ها 8.38 بود نیازی به آنالیز نداشت. پس چرا عفیف تا پایان بازی مهار نشد؟ این یکی از سوالاتی است که کادر فنی تیم ملی باید به آن پاسخ بدهد.

1359